۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۲۴۵۶
عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

مطالبه گری درزمینه عفاف و حجاب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

مطالبه گری درزمینه عفاف و حجاب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید مطالبه گری درزمینه عفاف و حجاب به گفتمان و فرهنگ عمومی جامعه بدل شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، با تأکید بر توجه و اهتمام همگانی نسبت به بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: هیچ کس نباید در این راستا مسؤولیت و رسالت را از گردن خویش ساقط دانسته و به دیگران محول کند.

وی در ادامه با تأکید بر نظارت بیشتر و بهتر درزمینهٔ عرضه پوشش‌های نامتناسب با حجاب و عفاف در بازار، افزود: امروز پوشش‌هایی که در بازار یافت می‌شود با آرمان حجاب و عفاف هم‌خوانی ندارد.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: باید روشن شود دستگاه‌های حاکمیتی چه نظارتی بر عرضه‌کنندگان این‌گونه لباس‌ها دارند و این تولیدات چگونه تهیه و عرضه می‌شوند.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: چند سال پیش بسیاری از این پوشش‌ها در دانشگاه‌ها و بازار نبود و یافت نمی‌شد؛ اما الآن افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که اصلاً مشخص نیست تولید این پوشش مربوط به درون نظام بوده یا از خارج از کشور تهیه شده است.

وی با تأکید بر مطالبه گری درزمینه حجاب و عفاف، گفت: باید مطالبه گری درزمینه عفاف و حجاب به گفتمان و فرهنگ عمومی جامعه بدل شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: اگر مجموعه فعالان عرصه عفاف و حجاب مطالبه گری کرده و رسالت خود را به‌درستی ایفا کنند بدون شک وضعیت بسیار بهتر از حالت فعلی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آیین‌نامه عفاف و حجاب بیش از یک سال است که برای دانشگاه‌های آزاد ابلاغ شده؛ اما معلوم نیست چه میزان از این آیین‌نامه در عمل اجرا شده است.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه باید به این سمت‌وسو رفته و مطالبه گری کنیم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها درزمینه عفاف و حجاب را مشخص کرده؛ اما در این زمینه مشکل اصلی نبودن همت و اراده و سوز لازم است.

وی افزود: در حالی که درزمینه حجاب و عفاف تنها به جلسه اکتفا می‌کنیم در عرصه عمل اتفاق چندانی نمی‌افتد به همین دلیل وضعیت حجاب و عفاف را مطلوب نمی‌بینیم.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: اگر ما درد عفاف و حجاب و مسئله بی‌حیایی و بی‌عفتی را می‌داشتیم بدون شک تلاش و همت ما برای رفع این معضل بسیار بیشتر از حالت فعلی بود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات