۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۲۲۴۸۱
از سوی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛

فراخوان مطالعه علمی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و پرسش سال حوزه اعلام شد

فراخوان مطالعه علمی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و پرسش سال حوزه اعلام شد
معاونت پژوهش حوزه برای مطالعه علمی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و پرسش سال حوزه از همه طلاب و فضلا دعوت به عمل آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، از همه فضلا، فرهیختگان، اساتید، پژوهشگران و طلاب جوان برای انجام مطالعات علمی، درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» و پاسخ به پرسش سال حوزه‌، دعوت می‌کند.

یادآور می شود، نحوه ارسال آثار مراجعه به سایت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و انتخاب گزینه پرسش سال حوزه خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس جمکران، ساختمان مرکز مدیریت حوزه، طبقه همکف، معاونت پژوهش، دبیرخانه پرسش سال حوزه مراجعه کنند. همچنین مهلت ارسال آثار تا 28 اسفند 98 اعلام شده است.

متن اطلاعیه معاونت پژوهش حوزه های علمیه به شرح ذیل است:

رهبر معظم انقلاب ابتدای سال 97 جامعه نخبگانی ایران، اعم از حوزوی و دانشگاهی، را به بررسی عمیق و ارتقای «سند الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» فراخواند. سندی که به مثابه سندی بالادستی و حاکم بر اسناد برنامه‌ای و مدیریتی کشور در افق 50 ساله و با هدف ریل‌گذاری برای حرکت عقلانی و متعهدانه در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی تنظیم شده بود. معظم له، در ماه‌های پایانی سال و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز «بیانیه گام دوم انقلاب» را صادر و فرهیختگان و اهل نظر را به کار و مطالعه در این باره دعوت کردند.

هم‌راستایی این دو سند راهبردی و مهم، تحقیق و تأمل در این باره را برانگیخت و اهمیت و توجه به آنها را افزود؛ چراکه اولی، سندی است برنامه‌ای و مدیریتی، و دومی، گامی برای ترسیم راه پیش رو و باز کردن حلقه مدیریت کشور و سپردن امور به دست مدیران جوان متعهد و متخصص و دانا و توانا.

ضرورت و اهمیت نگاه مشترک به این دو سند، با هدف ایجاد گفتمان حرکت انقلابی در چارچوب ارزش‌های اسلامی مبتنی بر مکتب اهل بیت علیهم السلام موجب شد مدیر محترم حوزه‌های علمیه، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، پرسشی را مطرح کند و فضلا، اساتید، نخبگان، اندیشمندان، فرهیختگان و به ویژه نسل جوان حوزه را به تأمل و تعمق در محورهای این دو سند فرا بخواند. این پرسش عبارت است از:

چیستی نقش و وظیفه حوزه و روحانیت بر اساس سند «الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت» و «بیانیه گام دوم انقلاب»

پاسخ علمی، مستند و محققانه به این پرسش و تدوین ایده‌ها و نظریات در قالب کتاب، مقاله و رساله علمی یا تبیین همه جانبه آن در نشست‌های تخصصی و کرسی‌های ایده‌پردازی، ضمن اجابت دعوت مقام معظم رهبری مد ظله العالی می‌تواند راه آینده علم و پژوهش در حوزه را ترسیم کند و در برنامه‌ریزی‌های آتی استفاده شود.

معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، با دعوت از همه فضلا، فرهیختگان، اساتید، پژوهشگران و طلاب جوان برای انجام مطالعات علمی در این زمینه و پاسخ به پرسش سال حوزه‌، پیگیری امور ستادی و دبیرخانه‌ای آن را بر عهده گرفته است.

این معاونت، از همه عزیزانی که قصد دارند در این زمینه به فعالیت علمی بپردازند، دعوت می‌کند آثار تایپ شده خود را در قالب مقاله علمی (تا 4000 کلمه‌)، کتاب، رساله علمی،یاد داشت کوتاه ونتایج نشست‌های علمی و کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی به دبیرخانه «پرسش سال حوزه» مستقر در این معاونت ارسال کنند.

بدین منظور، بخش ویژه‌ای با نام «پرسش سال حوزه» در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، نتایج فعالیت‌های علمی یادشده، با نام تهیه‌کنند‌گان به نحو مقتضی انتشار یافته و در برنامه‌ریزی‌های پیش رو از آنها بهره‌برداری خواهد شد. همچنین، به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

امید که این تلاش علمی، قدمی شایسته در رشد و بالندگی بیش‌ازپیش تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه به شمار آید./1330/ج

ارسال نظرات