۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۲۲۴۸۹

نگاهی به "گل‌سرخی از خراب‌آباد"

نگاهی به
مؤسسه انتشارات دلیل ما کتاب گل‌سرخی از خراب‌آباد؛ رویکردی به روش‌شناسی نیل به معرفت و ولایت به ساحت قدس مهدوی را روانه بازار نشر کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات دلیل ما "گل‌سرخی از خراب‌آباد؛ رویکردی به روش‌شناسی نیل به معرفت و ولایت به ساحت قدس مهدوی" نوشته حسین درگاهی را منتشر کرده است.

مؤلف کتاب را در هشت موضوع در باب مهدویت به رشته تحریر درآورده که عناوین آن به شرح زیر است:

پیش از ابتدا به کلام، الله و چهار راه، آثاری از محنت و نکبت ایام غیبت، طرائق تأله؛ شیوه‌های شیدایی، ق و القرآن المجید، ظهور؛ سمت گم شده و حضرت زهرا، نکته‌های نادر در باب واقعه‌ای نادر و سخن آخر.

نگارنده در شروع کتاب و در موضوع اول شاکله شکل دهنده کتاب را چنین توصیف می‌کند:

معرفت اساس ایمان است؛ هیچ عملی بدون شناخت، مستقیم نمی‌شود و صحیح ادا نمی‌گردد، و هیچ عملی بدون به کار بستن روش درست و لازم متحقق نمی‌گردد. این مجموعه تلاشی است برای تذکر به بعضی از روش‌های نیل به معرفت و ولایت امام عصر که بی او سعادت از دنیا و عقبی رخت می‌بندد. واضح است که هر تلاشی بدون رعایت روش‌شناسی مناسب بی‌ثمر خواهد بود. در این مجموعه سعی در ارائهٔ بعضی از روش‌شناسی‌های نیل به معرفت آن کلمهٔ تامه الاهیه، حضرت، ولی عصر شده است؛ اگر چه به اشارت. امید است اهل بشارت را مفید افتد.

نویسنده در موضوع سوم و بخش چهارم از این موضوع به رابطه کلمه الله و بقیه‌الله می‌پردازد و چنین می‌نویسد:

خدای متعال قابل گزارش نیست؛ و اسم "صمد" او گزارش از همین امر است. قابل دسترسی به هیچ مدرکی از مدرکات نیست؛ نشان از بودن، ولی بی‌نشانگی او لفظ جلالهٔ "الله" است که اصل و نفس آن "هو" می‌باشد؛ که خود حقیقتی بلاتعین است که "لا خالق و لا مخلوق" می‌باشد؛ از شدت عدم شباهتش به همه‌ی انواع محدودیت مخلوقات، "لامخلوق" است، ولی با این همه مخلوق است.

برحسب روایت و دلالت اهل‌بیت آن مقام نورانی بلاتعین اسم جلاله "الله" همان مقام نورانی حبیب علی الاطلاق او محمد مصطفی است و مقام نورانی بلاتعین اصل و نفس آن؛ یعنی:"هو"، همان مقام نورانی نفس نفیس آن حضرت؛ یعنی علی مرتضی می‌باشد که هر دوی این منزلت وراثتا و وصایتا و خلافتا از آن هرکدام از ائمه خصوصاً در زمان امامت زمانشان می‌باشد.

حسین درگاهی در ششمین بخش از کتاب به موضوع نکته‌های نادر در باب واقعه‌ای نادر پرداخته و از دعاها و آیات در باب مهدویت چنین نکاتی را برداشت کرده است:

کربلا و ظهور از امیرالمؤمنین روایت شده که ایشان فرمودند: لكل كتاب صفوة و صفوة هذا الكتاب حروف التهجي؛ برای هر کتابی چکیده‌ی خالصی است و چکیده‌ی خالص این کتاب (قرآن مجید) حروف تهجی (الفبا) است. یعنی: جان کلام قرآن در حروف مقطعه است. ادبا گفته‌اند: زیاده البنا تدل علی... ؛ فزونی حروف کلمه‌ای دلالت بر فزونی معانی آن دارد. پس: در میان حروف مقطعه‌ای قرآن مجید؛ «کهیعص» و «حم عسق» کامل بیشترین معنا هستند. اولی کربلای سیدالشهداست، و دومی غیبت و ظهور صاحب‌الزمان. اولی جلوه‌ی جمیل سیدالشهداست و دومی جلوه‌ی جلیل صاحب‌الزمان، جلوه‌هایی که خدای متعال به آن دلالت کرده و سوگند می‌خورد.

در پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم:

این مجموعه تلاشی برای تذکر به بعضی از روش‌های نیل به معرفت و ولایت ولی‌عصر صلوات‌الله‌علیه است که بی او سعادت از دنیا و عقبی رخت می‌بندد. و واضح است که هر تلاشی بدون رعایت روش‌شناسی مناسب بی‌ثمر خواهد بود.


مؤسسه انتشارات دلیل ما کتاب گل‌سرخی از خراب‌آباد؛ رویکردی به روش‌شناسی نیل به معرفت و ولایت به ساحت قدس مهدوی را در ۲۱۵ صفحه و  قیمت ۱۸۰۰۰ تومان با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه B، واحد ۴۴ مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۷۴۴۹۸۸ یا ۳۷۷۳۳۴۱۳ با پیش‌شماره ۰۲۵۳ تماس حاصل نمایند. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات