۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۴۹۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

تهدیدهای تحریمی دشمن به فرصتی برای خودکفایی تبدیل شود

تهدیدهای تحریمی دشمن به فرصتی برای خودکفایی تبدیل شود
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: می‌توان از فرصت تحریم استفاده کرد و کاری بکنیم که از دشمن جلو بزنیم و برای خریداری تجهیزات آتش‌نشانی به هیچ کشوری وابسته نباشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل و معاونین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: آتش‌نشان‌ها یکی از تلاشگران گمنام جامعه هستند که با قصد قربت و برای نجات جان و مال مردم تلاش می‌کنند، بدون شک حقوقی که دریافت می‌شود ارزش از جان گذشتن را ندارد و این کار با قصد الهی برای خدمت کردن به خلق خدا است، این کار از نگاه اسلامی و انسانی بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته در مورد تجهیزات آتش‌نشانی افزود: باید همانند دوران دفاع مقدس تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد؛ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی همه دشمنان تلاش می‌کردند که کشوری به ایران اسلحه نفروشد اما امروز آنان از انتقال و فروش تجهیزات نظامی ایران به سایر کشورها در هراس هستند چراکه نیروهای مسلح ما با تکیه بر توان داخلی توانستند تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: می‌توان از فرصت تحریم استفاده کرد و تلاش‌ها را افزایش داد و کاری کنیم که از دشمن جلو بزنیم و برای خریداری تجهیزات آتش‌نشانی به هیچ کشوری وابسته نباشیم.  

وی بیان کرد: امام خمینی(رحمة الله) در سال 59 که تحریم‌هایی بر علیه کشورمان وضع شد، فرمودند اگر این تحریم‌ها 10 یا 15 سال به طول بینجامد، هدیه‌ای الهی است، ایشان به خوبی این نکته را متذکر شدند و گفتند به «برکت دشمن» موفق می‌شویم چراکه اگر همواره تجهیزات مورد نیاز را به ما بدهند، به فکر ساختن آن نمی‌رویم اما امروز که مجبور به تولید هستیم بدون شک با توان داخلی به این مهم دست می‌یابیم تا اینکه به جایی برسیم که نیازی به هیچ کدام از کشورها نداشته باشیم، راهکار این موفقیت، تحمل، صبر و استقامت است.  

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به لزوم رعایت و ایجاد مسیر سبز برای آتش‌نشانی افزود: این فرهنگ انسانی و اسلامی باید گسترش یابد تا در مواقع بحرانی نیروهای امدادی به موقع به محل حادثه برسند و امدادرسانی کنند. 
 

در ابتدای این دیدار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و گرامیداشت روز آتش‌نشان اظهار داشت: در یک سال اخیر حریق و حادثه کاهش 25 درصدی داشته و آموزش‌ها 200 درصد افزایش پیدا کرده است.

محسن گلابی با اشاره به خریداری تجهیزات جدید و به‌روز دنیا و جذب نیروی انسانی افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان دارای 24 ایستگاه، حدود 700 نفر نیرو و 190 خودرو امدادی است و با توجه به افزایش سطح و ارتفاع ساختمان‌ها در شهر اصفهان، 20 دستگاه نیمه سنگین و سنگین خریداری شده است. 

وی عنوان کرد: در تحریم‌های ظالمانه دشمن، بیشترین آسیب را ما دیدیم و حتی دستکش‌هایی که با قیمتی مناسب خریداری می‌شد امروز با قیمت گزاف به ما فروخته می‌شود و می‌توان گفت تجهیز یک آتش‌نشان 40 میلیون تومان هزینه دارد. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: با شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های نساجی مذاکراتی صورت گرفته تا تجهیزات مورد نیاز ما با تکیه بر توان داخلی تولید شود. 

وی گفت: آموزش رانندگان تاکسی و تاکسی های اینترنتی یکی از طرح‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد، در این طرح هر کدام از رانندگان آموزش‌هایی نسبت به اطفاء حریق به همراه کپسول آتش‌نشانی داده شده تا رسیدن نیروهای امدادی، بتوانند از گسترش حریق جلوگیری کنند، در حال حاضر به طور متوسط مدت زمان رسیدن نیروهای امدادی به نقطه حادثه حدود 4 دقیقه است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات