۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۲۲۴۹۹
رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف:

رسانه‌‌ها مروج فرهنگ قرآن باشند

رسانه‌‌ها مروج فرهنگ قرآن باشند
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت حمایت رسانه‌ها از فعالان قرآنی، گفت: فعالیت در عرصه قرآنی و فرهنگ‌سازی در جامعه از مهمترین فعالیت‌هایی است که باید به آن توجه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: تلاش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قابل تقدیر است، یکی از اتفاقات خوب و ارزنده این دوره از مسابقات، بخش کتابت است، همیشه معتقد بوده‌ایم مسابقات قرآن تنها یک رویداد قرآنی نیست بلکه یک فضایی است برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، البته در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره برنامه‌های جانبی قرآن برگزار نشده است.

وی در ادامه افزود: به برکت این مسابقات در اقصی نقاط استان اصفهان، نشست‌هایی با فعالان و صاحب نظران قرآنی برگزار شده است، توسعه وقف قرآنی، فعالیت قرآنی بقاع متبرکه، تقویت رویدادهای قرآنی، زمینه‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی، بازدید از مؤسسات قرآنی، زمینه‌های همکاری قرآن با مؤسسات قرآنی و کارگشایی از امور قرآنی از جمله محورهایی است که در این نشست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی از برگزاری نشست‌هایی در مؤسسه بینه و دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر با محوریت مسابقات، اثربخشی مسابقات، عمومی‌تر کردن مسابقات و مشارکت گیری عمومی در برگزاری مسابقات خبر داد و افزود: هر مجموعه قرآنی که به ما مراجعه کرده است به منظور بازدید، توانسته‌ایم بازدید داشته باشیم و ارتباط خوبی با مجموعه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآن برقرار کرده‌ایم.

رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برگزاری مسابقات قرآن در استان ها را عامل رشد و پویایی فعالیت‌های قرآنی برشمرد و تصریح کرد: امیدوار هستیم برگزاری مسابقات قرآن بتواند فضای قرآنی را در شهرها توسعه دهد و با حضور مسؤولان در محل مسابقات این شرایط بیش از پیش فراهم آید.

وی با بیان اینکه عمومی شدن قرآن نیازمند تبدیل کردن قرآن به دغدغه مردم است، اظهار کرد: این منطقی نیست که از عامه مردم انتظار داشته باشیم حرفه‌ای ترین مسابقات قرآن کریم را دنبال کنند، فعالیت رسانه‌ها در عرصه قرآنی و فرهنگ‌سازی در جامعه از مهمترین فعالیت‌هایی است که رسانه‌ها باید در زمینه قرآنی به آن توجه داشته باشند و تلاش کنند تا بیش از پیش مردم را به انس با قرآن تشویق کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به عدم برندسازی فعالان قرآنی و قهرمانان مسابقات قرآنی، خاطرنشان کرد: نفر آخر بعضی برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی بسیار مشهورتر از نفرات برتر مسابقات قرآنی است، این حاصل عدم توجه رسانه‌ها و فضاسازی‌های رسانه به اهالی قرآن کریم است. در روایات شریف‌ترین مردم امت پیامبر اکرم(ص) اهالی قرآن ذکر شده است و تأکید شده که نباید نسبت به آنها بی‌توجهی شود.

وی ادامه داد: امروز قرآنیان ما دیده نمی‌شوند، افکار سنجی‌های سالانه نشان می‌دهد اسطوره‌های قرآنی کشور در میان مردم شناخته شده نیستند، متأسفانه فزهنگ‌سازی‌ها و برنامه ریزی‌ها در این زمینه به درستی انجام نشده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات