۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۲۲۵۳۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اسلام در پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد

اسلام در پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد
آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه اسلام در نظام پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد، گفت: پیشرفت های پزشکی بعد از پیروزی انقلاب همه را شگفت زده کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی عصر امروز در دیدار اعضای کنگره بین المللی مغز و اعصاب در کاشان، به اهمیت پیشرفت‌های پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های پزشکی کشور در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه را شگفت زده کرده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اسلام در نظام پزشکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، افزود: تمام احکام فقهی را می‌توانند در لابراتوار‌ها آزمایش کنند و امروز وقت و زمان آن رسیده است که احکام فقهی را آزمایش کنند و دلایل پاک کنندگی آب مطلق را بیان کنند.

آیت الله نمازی در ادامه بر معرفی شخصیت‌های علمی و دینی و سیاسی در کنگره بین المللی مغز و اعصاب در کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: کنگره دارای دو بخش تخصصی و فنی است، اما نیاز به یک بخش سومی با عنوان معرفی شخصیت‌های علمی و دینی و سیاسی دارد.

وی معرفی شخصیت‌هایی همچون فیض کاشانی و محتشم کاشانی و نراقیین و شهرستان کاشان به مهمانان کنگره را حائز اهمیت دانست و افزود: معرفی شخصیت امیرکبیر به عنوان یک مبارز ضد استکباری می‌تواند این شخصیت را بهتر به دنیا معرفی کند.

در ادامه اسماعیل فخاریان دبیر برگزاری کنگره بین المللی مغز و اعصاب کاشان، گفت: کنگره بین المللی سه روزه مغز و اعصاب در کاشان با حضور ۳۰۰ نفر جراح مغز و اعصاب از داخل کشور و جراحان ایرانی مقیم کشور‌های خارجی به مدت سه روز از چهارشنبه اول آبان تا جمعه سوم آبان ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کنگره سه روز بیش از ۴۰ سخنرانی و تعدادی مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود، افزود: برگزاری این کنگره می‌تواند در توسعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان و آشنایی با آثار علمی، تاریخی و فرهنگی، دینی، مذهبی، کاشان تأثیر داشته باشد.

فخاریان در ادامه از بازسازی و تجهیز سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره خبر داد و اظهار داشت: تبلیغات و اطلاع رسانی کنگره بین المللی سه روزه مغز و اعصاب در کاشان از ۱۵ مهر ماه آغاز خواهد شد.

دبیر برگزاری کنگره بین المللی مغز و اعصاب کاشان با اشاره به پیشرفت‌های جراحی مغزو اعصاب در کاشان و اهمیت برگزاری این کنگره در این شهرستان گفت: کاشان تنها شهرستان خارج از مرکز استان است که این کنگره برگزار می‌کند و حضور ۳۰۰ جراح مغز و اعصاب در کاشان از اهمیت بالایی برای بخش پزشکی این شهرستان برخوردار است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
به نظیر این حقیر اصلا تیتر خوبی نبود دافعه دارد
0
0