۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۲۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی:

منبر‌های حسینی، عامل پویایی فرهنگ عاشورا در جامعه است

منبر‌های حسینی، عامل پویایی فرهنگ عاشورا در جامعه است
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری گفت: روحانیت با منبر‌های هوشمندانه خود فرهنگ ناب حسینی را در جامعه اسلامی زنده و پویا نگه داشتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری سه شنبه شب در جلسه جامعه روحانیت مرکز استان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، منبر و خطابه علما و روحانیت در طول تاریخ را یکی از عوامل ماندگاری فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی دانست.

وی با بیان این که روحانیت با منبر‌های هوشمندانه خود فرهنگ ناب حسینی را در جامعه اسلامی زنده و پویا نگه داشتند، افزود: این در حالی است که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف و کمرنگ کردن گفتمان حسینی در جامعه به کار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که امروز امت اسلامی به ویژه ملت بزرگ ایران در سایه آرمان‌ها و ارزش‌های حسینی عزتی وصف ناپذیر در عرصه جهانی دارد، خاطرنشان کرد: اجتماع اربعین حسینی ظرفیتی ارزشمند جهت حفظ و تقویت ارزش‌ها و آرمان‌های عاشورایی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیان در حفظ و تقویت ارزش‌های الهی و دینی همواره پیشگام بودند، بیان داشت: منبر‌های عاشورایی روحانیت در طول تاریخ عامل رشد و تقویت فرهنگ حسینی در جامعه بوده است.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمن همواره به دنبال سست کردن اعتقادات دینی مردم بوده است، گفت: این وظیفه روحانیت است با روشنگری و هدایت مردم به سوی دین و معنویت، مانع تحقق توطئه دشمنان علیه دین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره دغدغه دین داشته و برای حفظ و گسترش آن حتی از جان خود نیز گذشته است، بیان داشت: جایگاه والای امروز اسلام ناب در جامعه مرهون تلاش‌های تبلیغی و مجاهدت‌های علمی علما و روحانیت در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کج اندیشان و گروه‌های معاند برای جدایی مردم از دین و ارزش‌های معنوی تلاش‌های تبلیغی بسیاری انجام دادند، گفت: روحانیت هیچ گاه نسبت به کج روی و انحراف در جامعه بی تفاوت نبوده و همواره با دقت و موضع مقتدر در برابر چنین جریان‌هایی ایستادگی کرده است.

وی با بیان این که امروز یکی از رسالت‌های مهم روحانیت پاسخگویی به شبهات دینی در جامعه است، افزود: دشمن با دروغ پراکنی و شایعه سازی در جامعه می‌کوشد مردم را از دین، انقلاب و ارزش‌های الهی دور کند که روحانیت باید در آگاهی دادن به جامعه بیشتر تلاش کند./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات