۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۲۵۵۹

افزایش تقاضای محصولات حلال در کشورهای آسیایی

افزایش تقاضای محصولات حلال در کشورهای آسیایی
در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد دیجیتال اسلامی» و دومین گردهمایی بین‌المللی «فین تک اسلامی» در مالزی از افزایش تقاضای محصولات حلال سخن به میان آمد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد دیجیتال اسلامی» و دومین گردهمایی بین‌المللی «فین تک اسلامی» از روز گذشته، ۹ مهرماه آغاز شده و طی ۳ روز در مالزی برگزار می‌شود. در بخشی از این همایش درباره مسائل مالی، شیوه سرمایه‌گذاری و دریافت سرمایه به شیوه حلال صحبت شد.

همچنین ورود شرکت‌های استارت‌آپی به این مقوله از دیگر موضوعات مطرح در این کنفرانس بود. اینکه در کشورهای اسلامی همانند ترکیه، هند و مالزی چه اتفاقاتی در حوزه اقتصاد می‌افتد،‌ موضوع دیگری بود که مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

از دیگر مباحث طرح شده در پنل این کنفرانس می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این گونه مسائل اقتصادی را چطور باید هدایت و رفع کرد. این بخش از کنفرانس به چگونگی به اشتراک گذاشتن اطلاعات اقتصادی و سرمایه اختصاص داشت.

بخش دیگری از این کنفرانس به محصولات حلال اختصاص پیدا کرد و اینکه چنین محصولاتی جای خود را در جهان باز کرده است. در این بخش بر تکمیل زنجیره حلال از غذا تا سرمایه تأکید شد.

اینکه چطور باید از ابتدا موارد اولیه را انتخاب کرد و تا عرضه آنها پیش رفت و کیفیت و حلال بودن محصول باید مورد ارزیابی قرار گیرد، از دیگر مسائلی بود که در این کنفرانس مطرح شد.

در این کنفرانس تأکید شد که این بازار نباید به مالزی و کشورهای آسیایی محدود شود. در این بخش از این موضوع سخن به میان آمد که بازار حلال بدون وجود اقتصاد دیجیتال حلال و اطلاعات مربوط به بازار حلال معنایی ندارد و مانند خانواده‌ای بدون اعضاست./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات