۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۲۵۶۱
نماینده عراقی:

حق حمله نظامی به مواضع آمریکا در خاک عراق محفوظ است

حق حمله نظامی به مواضع آمریکا در خاک عراق محفوظ است
عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت: پایگاه‌های آمریکا در عراق نقش مهمی در حملات اخیر به الحشد الشعبی داشتند و به این خاطر حق حمله به مواضع آمریکایی محفوظ است.

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از نقش تسهیل کننده نظامیان تروریست آمریکا در حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق انتقاد کرد.

«کریم المحمداوی» عضو این کمیسیون گفت که کمیسیون نظارت بر مصوبات دولت برای حفظ حاکمیت کشور، «پاسخ نظامی به رژیم صهیونیستی و هر کسی را که به آن در حمله به مواضع الحشد الشعبی کمک کرده، بررسی خواهد کرد».

پایگاه خبری «المعلومه» عراق، به نقل از المحمداوی گزارش داد که این کمیسیون طی روزهای آتی، گزارش خود را به پارلمان عراق ارائه خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که نتایج تحقیقات درباره حمله به مواضع الحشد، به دولت عراق این حق را می‌دهد که بدون مخالفت هر گونه طرف بین‌المللی، حق داشته باشد به این حملات، پاسخ دهد.

المحمداوی همچنین توضیح داد که دولت عراق این حق را دارد که به مواضع آمریکا در خاک عراق نیز حمله نظامی کند؛ زیرا به پهپادهای رژیم صهیونیستی کمک کرده که حریم هوایی عراق را نقض کنند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات