۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۲۲۵۶۵
معاون فرهنگی ستاد اربعین مطرح کرد؛

جزییاتی از دیدار اخیر موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب

جزییاتی از دیدار اخیر موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب
معاون فرهنگی ستاد اربعین جزییاتی از دیدار اخیر موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب بیان و بر نقش محوری حضرت آیت الله سیستانی در مسائل مهم این کشور اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در همایش بزرگ «اربعین و فرصت های تبلیغی» که به همت ستاد اربعین دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حوزوی بودن دانشگاه باقرالعلوم(ع)، اساتید و دانشجویان این دانشگاه از ابتدا در حماسه اربعین حضور پررنگی داشته اند و این اتفاق طبیعی هم بود.

وی حضور دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مسیر پیاده روی اربعین را منشأ خیرات دانست و گفت: یک ویژگی که سبب می شود توقع و انتظار از این جمع بیشتر باشد، تحصیلات آکادمیک دانشجویان این دانشگاه است که این حضور در اجتماع اربعین می تواند منشأ خیرات و آثار بیشتر باشد.

معاون فرهنگی ستاد اربعین کل کشور تصریح کرد: افرادی که در مسیر پیاده روی اربعین حضور پیدا می کنند، علاوه بر این که خودشان حظ و بهره معنوی را می برند، به عنوان یک مبلغ، روحانی، دانشجو و استاد می توانند از جهات دیگر هم منشأ اثر و خدمات باشند.

ضرورت شناسایی فرهنگ و رسوم کشور عراق و مخاطبان در اجتماع عظیم اربعین

وی افزود: وقتی که وارد عراق می شویم، قطعا این کشور آداب و رسوم خاص خود را دارد که اولین کار این است که فرهنگ و مخاطب خود را بشناسیم و نسبت به رعایت آداب و رسوم کشور میزبان اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی اظهار داشت: با توجه به این که هیچ کسی در این مسیر قصد بدی ندارد، لذا با دوستان عراقی مشترکاً در تمام حوزه های فرهنگی قرار گذاشته ایم که مانع هیچ کسی در خدمت و کار تبلیغی و فرهنگی در عراق نباید باشیم، اما بایستی اولویت بندی و هماهنگی کنیم.

ضروزت تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دانشگاه باقرالعلوم(ع) در خصوص اجتماع اربعین

وی به ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دانشگاه باقرالعلوم(ع) در راستای شناسایی ظرفیت های نخبگانی موجود پرداخت و گفت: در گزارشی که در سال 96 در خصوص اجتماع اربعین خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم، بیان کردیم که حتی از 10 درصد ظرفیت اجتماع اربعین هم نتوانسته ایم استفاده کنیم و ایشان فرمودند که از جمع نخبگانی استفاده کنید و ظرفیت ها را شناسایی شود؛ جمع حاضر، جمع نخبگانی خوبی است که دانشگاه باقرالعلوم(ع) در طول سال هیئت های اندیشه ورز تشکیل دهد و ما در ستاد اربعین کشور نیز کمک می کنیم تا این اتفاق بیفتد و با حضور اساتیدی که پیشگامان این عرصه در این دانشگاه هستند، می تواند این اتفاق رقم بخورد.

معاون فرهنگی ستاد اربعین کل کشور تصریح کرد: رویکرد اصلی که در این چند ساله در عراق پیگیری می کنیم و مورد تأیید و تحسین تمامی مراجع قرار گرفته، تقویت مرجعیت دینی در عراق است.

نکاتی در خصوص دیدار اخیر موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب

وی افزود: تمامی سخنان مقام معظم رهبری این است که حضرت آیت الله العظمی سیستانی در عراق، محور است و باید تقویت شود؛ موکب داران عراقی که اخیراً با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند و آقا از این دیدار با عنوان "دیدار تاریخی" یاد کردند، 1100 نفر از موکب داران عراقی حضور داشتند که درخواست مکرر عراقی ها بود؛ کار تکریم از موکب داران عراقی را در دستور کار داریم که بسته هایی را آماده می کنیم و امسال هم از 700 موکب عراقی با حضور روحانیون ایرانی تکریم خواهیم کرد؛ هر موکبی که می رفتیم، بعد از تشکر از مردم ایران، ملاقات با رهبری را خواستار می شدند و این باور کردنی نبود و این مسأله در این چند سال، خواسته ای بالاتفاق بود که این مسأله به مقام معظم رهبری منعکس شد و این جمع خدمت رهبری رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به انعکاس دیدار موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این دیدار، بسیار با برکت بود و در عراق بازتاب بالایی داشت، گرچه مخالفان سعی کردند که با جنجال این مسأله را تخطئه کنند، اما بازتاب خوبی داشت.

وی گفت: در این دیدار هم رهبر معظم انقلاب بر مرجعیت عظمای عراق تأکید داشتند که باید احترام شود؛ در عراق نباید کاری خلاف نظر حضرت آیت الله سیستانی انجام شود، به همین دلیل، تمام کارهایمان را با دفتر این مرجع تقلید از طریق رایزنی و گروه های عراقی هماهنگ می کنیم.

آیت الله سیستانی کانون همبستگی عراق است

معاون فرهنگی ستاد اربعین کل کشور تصریح کرد: به روحانیان توصیه می کنیم که اگر در جمعی برای نماز جماعت، روحانی عراقی حضور دارد، حتماً وی را مقدم بدارند چرا که او میزبان و تکریم ایشان لازم است.

وی گفت: استقلال عراق جدید مدیون مجاهدت های حضرت آیت الله سیستانی بوده و ایشان کانون همبستگی این کشور مهم اسلامی است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات