۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۲۲۵۸۰
پاسخی کوتاه به یک اظهار نظر غیر مسئولانه؛

ظهور سندرم دين‌گریزی در يك وزارتخانه

ظهور سندرم دين‌گریزی در يك وزارتخانه
اگر فرهادی سفر اربعین رفته باشد قطعا دیده که در اکثریت قریب به اتفاق مواکب عراقی بهداشت خوبی برقرار است و تمام تلاشها بر این است تا به بهترین نحو از زائران پذیرایی شود.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، عبدالصالح شمس اللهی

سندرمی که چند سالی است در نزدیکی مناسبت‌های مذهبی، به خصوص ایام محرم و اربعین در وجود بعضی از مسئولان و منورالعقل‌های کشور فعال می‌شود را می‌توان نوعی مالیخولیای منجر به دین گریزی دانست که به گونه‌های مختلفی ظهور و بروز می‌کند. متاسفانه این سندرم چند وقتی است در وزارت بهداشت خود نمایی می‌کند و در سطوح کلان این وزارت‌خانه اظهار نظر‌های مختلفی در مورد عزای سید شهدا(ع)، مجالس اهل‌بیت (ع) می‌شود.

در تازه‌ترین این اظهار نظر‌ها محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بدون در نظر گرفتن روح حاکم بر حرکت بزرگ اربعین، در اظهاراتی عجیب و غریب در توصیه‌هایی بهداشتی از زائران اربعین خواسته است تا از استفاده از غذای مواکب عراقی خودداری کرده و نیز از تماس با زائران پاکستانی و افغانستانی اجتناب نمایند تا به بیماری‌های عفونی دچار نشوند.

در مورد این اظهار نظر باید به جناب فرهادی نکاتی را گوشزد کنیم تا ایشان زین پس کمی متفکرانه و مسئولانه سخن بگویند.

نکته اول: نمی دانم ایشان در این سال‌ها برای ایام اربعین به عراق مشرف شده‌اند یا خیر؟! اما اگر مشرف شده باشند قطعا مشاهده کرده‌اند که در اکثریت قریب به اتفاق مواکب عراقی بهداشت نسبتا خوبی برقرار است و برادران عزیز عراقی تمام تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین نحو از زائران اربعین پذیرایی کنند؛ یکی از مصادیق این تلاش مبارک رعایت بهداشت است. در حال حاضر بیشتر این مواکب از آب‌های بسته بندی یک نفره و ظروف یک بار مصرف استفاده می‌کنند و در پخت غذا نیز به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام دارند؛ پس باید به مردم عزیز ایران حق بدهید که مشاهدات خود را به خاطر حرف بدون استدلال شما منکر نشوند.

نکته دوم: لطفا بفرمایید در سال‌های گذشته چه آمار غیر طبیعی از بیماری و یا مرگ و میر زائران اربعین به خاطر بیماری‌های عفونی و عدم رعایت بهداشت مواکب عراقی در دست است که شما را وادار به بیان مسائلی کرده است که اتحاد امت اسلامی را نشانه رفته است؟! از ما قبول کنید که به عنوان بخشی از بدنه جریان حاکم بر دولتی که اعتماد به خود را در جامعه از بین برده است  دنبال پشت پرده حرف‌های شما بگردیم.

نکته سوم: جالب است که این دغدغه‌های شما و هم‌فکرانتان فقط در مسائل مذهبی و دینی بروز می‌کند و ما هیچ وقت از دوستان وزارت بهداشت نشنیده‌ایم که به مسافران تایلند و تفلیس در مورد رعایت بهداشت و عدم ارتباط با زنان هرزه  و حضور در کاباره‌ها و دیسکو‌ها تذکری داده شود؛ گو اینکه وزارت‌خانه محترم، بهداشت آن مراکز را احصا نموده و خیالش از این بابت راحت است.

نکته چهارم: شما که این‌قدر نگران بهداشت ما مردمید! بهتر است برای موضوع بهداشت مرتبط با معاونت فخیمه‌تان؛ نمی‌گوییم به سیستان و بلوچستان، بلکه فقط سری  به بعضی از محله‌های تهران، رستوران‌های بین راهی، کارخانه‌های رب گوجه فرنگی و کنسرو، فستفودی‌های سطح شهر، کارخانه‌های تولید تنقلاتی مثل پفک، چیپس، لواشک و تمر‌هندی بزنید و بعد راجع به جایی ۱۵۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر از حوزه مسئولیتتان اظهار نظر کنید.

نکته پنجم: توصیه می‌کنم که وزارت فخیمه بهداشت بخشی از وقت خود را مصروف بهداشت اعتقاد و تفکر دوستان در مجموعه دولت نمایند تا دیگر کسی به فکر نقد امام معصوم(ع)، هتاکی به دستگاه سید‌الشهدا(ع) و نیز جسارت به ساحت خادمان پاکباخته دستگاه حسینی را نیفتد.

در پایان: می‌گویند حرمت امام‌زاده را متولی آن نگه می‌دارد؛ در دولتی که رئیس مجتهد! و عضو مجلس خبرگانش برای منافع حزبی و گروهی از کربلا درس مذاکره می‌گیرد و به دنبال نقد امام معصوم(ع) است؛ توقع این می‌رود که وزیرش گریه بر سید‌الشهدا(ع) را ملاک و مایه افسردگی بداند و در وزارت‌خانه‌ای که وزیرش اشک بر امام حسین(ع) را مایه افسردگی می‌داند این توقع وجود دارد که معاونش بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های اربعین به ساحت مؤمنینی که همه وجودشان را وقف اربعین کرده اند چنین جسارت نماید.

آن طرف‌تر از پایان: جناب فرهادی امسال اربعین را از دست ندهید و در مواکب عراقی حتما چای عراقی را تجربه کنید؛ شاید جرعه‌ای از شراب طهور حسینی کمی اندیشه‌تان را تطهیر نماید./918/ی702/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
مخالف و اظهار نظرات خالی از منطق با دستگاه آقا امام حسین علیه السلام نتیجهای جز خسران و بدبختی ندارد امیدارم این بندگان خدا توبه کنند و عاقبت بخیری برای خود رقم بزنند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
درهم شکسته باد مکر ملحدان معاند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
در روزگاری که مردمان در خدمت به زوار حسینی در رقابت اند و آرزو دارند در این مراسم حضور حداکثری داشته باشند عده ای چقدر جاهلانه خود را در نکبت و بدبختی غرق می کنند
1
0