۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۲۲۶۰۳
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

حق وتو نماد بی عدالتی جهانی و ظلمی آشکار است

حق وتو نماد بی عدالتی جهانی و ظلمی آشکار است
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه تا زمانی که حق وتو در جهان وجود دارد عدالت در دنیا حاکم نخواهد شد، گفت: حق وتو یک ظلم آشکار و نهایت بی عدالتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره درس هایی از قرآن که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان چون کامل نیست در معرض خطا و اشتباه قرار می گیرد از این رو خداوند دین را قرار داد تا انسان براساس آن از خطا و اشتباه دور باشد و به کمال برسد.

وی با بیان اینکه دین راه خدا است، ادامه داد: چون خداوند خالق هستی است پس تنها او می تواند قانونگذار باشد؛ اینکه در برخی از کشورها صدبار قانون اساسی را تغییر می دهند و قوانین جدید وضع می کنند بیانگر جایزالخطا بودن انسان ها و یا متغییر بودن شرایط است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه تا زمانی که حق وتو در جهان وجود دارد عدالت در دنیا حاکم نخواهد شد، ابراز کرد: حق وتو یک ظلم آشکار و نهایت بی عدالتی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اکثریت دلیل بر حقانیت نیست، اظهار داشت: حتی اگر قانونی با رای اکثریت تصویب شود بیانگر این نیست که آن قانون تا ابد خوب است و در هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

وی اقلیت را بیانگر زورگویی عده ای قدرت طلب دانست و گفت: برای مثال قانون گذاری عده ای قلیل پارلمان نشین غربی بیانگر زورگویی آنان است؛ اسلام معتقد است حاکم مردم باید به دور از فساد، غفلت، جهل و هواپرستی باشد و چنین انسانی یا معصوم است یا مجتهد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نه تنها اهل گناه نیستند بلکه فکر انجام گناه را هم نمی کنند؛ برای همین خداوند رهبردینی را تعیین می کند تا مردم نحوه دینداری و سبک زندگی را از ایشان فرا بگیرند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خداوند عالم هستی را برای انسان و آدمی را برای عبادت خلق کرد، گفت: این بشری که برای عبادت خلق شده اگر تحت لوای حاکم ظالم قرار دهند در حقش ظلم صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: برخی عکس امام راحل را در اتاق کارشان نصب می کنند اما عملکردشان عکس ایشان است برای مثال امروز کشور سعودی را یک کشور اسلامی می نامند در حالی که کشور اسلامی کاری نمی کند که او را گاو شیرده بنامند سپس با بی غیرتی به دشمنان خدمت کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: از 15 سالگی طلبه شدم و 60 سال است که طلبه هستم اما در طول این مدت درک درستی از دین ندارم در حالی که با یک تحقیق مختصر بیش از 2 هزار و 600 نکته حقوقی، جزایی، کیفری و بین المللی از کتاب شریف قرآن کریم استخراج کردم؛ دین قوانینی دارد که در گذر زمان و در شرایط های مختلف در معرض تغییر قرار نمی گیرد و تا ابد قوانینش ماندگار است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
دقیقا همین طوره
1
0