۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۶۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خدمات بیمه سلامت باید باقوت تداوم یابد

خدمات بیمه سلامت باید باقوت تداوم یابد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود با شناسایی و رفع مشکلات پیش‌آمده در اجرای بیمه سلامت، خدمات این بیمه بیشتر شده و بیمه سلامت، به سلامت به پیش رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرعامل بیمه سلامت کشور و مدیران بخش درمان و سلامت در استان، با اشاره به خدمات بیمه سلامت به مردم، اظهار کرد: بیمه سلامت آغاز خوشی داشت و اگرچه در اجرای آن دست‌اندازهایی وجود داشت؛ اما درمجموع امیدی در دل‌ها ایجاد کرد و خدمات زیادی را ارائه داد.

وی افزود: اگرچه در مسیر اجرای طرح بیمه سلامت مشکلاتی ایجاد شد که شاید به آن دلیل بود که جامعه هدف به‌درستی ازنظر آماری شناخته نشد؛ اما با تصفیه‌های صورت گرفته و شناسایی مستحقان واقعی، امید می‌رود خدمات این بیمه بیشتر شده و بیمه سلامت، به سلامت پیش رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اصل این کار انسانی و انقلابی بود، اضافه کرد: یکی از کارهای انقلابی که انجام دادیم و در خلال آن به سراغ مردم و صاحبان اصلی انقلاب رفتیم اجرای طرح بیمه سلامت بود.

وی با تأکید بر ضرورت خدمات‌رسانی شایسته به محرومان، اظهار کرد: در دفاع مقدس هم به تعبیر امام راحل پابرهنگان و مردم بی‌تکلف بودند که حضور بیشتری درصحنه داشته و جان‌فشانی کردند؛ ازاین‌رو حق این است که هوای این افراد را بیشتر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید تلاش کنیم گوشه‌ای از خدمات این افراد را جبران کرده و سپاسگزار حضور این اقشار درصحنه‌های مختلف انقلاب باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید شور و نشاطی که بیمه سلامت در ابتدا در کشور ایجاد کرد تداوم یابد، ادامه داد: باید مشکلات طرح بیمه سلامت کارشناسی و رفع شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اینکه جامعه برخوردار و مرفه هم از خدمات بیمه سلامت بهره ببرد با عدالت سازگار نیست؛ زیرا استفاده این‌گونه افراد از خدمات بیمه سلامت، خدمات‌رسانی به افراد مستحق را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به نظر می‌رسد در شروع بیمه سلامت شتاب شد، اگر جوانب آن را بررسی کرده و حساب‌شده‌تر عمل می‌کردیم یقیناً نتایج بهتری حاصل می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه کارها باید کارشناسی و حساب‌شده انجام شود، اضافه کرد: البته اصل طرح بیمه سلامت کارشناسی شده بود؛ اما جوانب و جامعه هدف آن به‌درستی شناسایی نشده بود و الآن تصفیه جامعه هدف تبعات و مشکلاتی دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات