۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۲۲۶۱۹
رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران مطرح کرد؛

تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملت ها، سیاست کثیف آمریکا برای سلطه یافتن بر جهان

تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملت ها، سیاست کثیف آمریکا برای سلطه یافتن بر جهان
آیت الله رشاد با تاکید بر اینکه علم هسته ای حق تمام ملت ها است، گفت: تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملت ها سیاست کثیف آمریکا برای سلطه یافتن بر جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران، امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام رضا(ع) که با موضوع «خطبه متقین» برگزار شد، گفت: خطبه متقین در اصل ترسیم کننده سبک زندگی مطلوب است.

وی افزود: در حقیقت خطبه متقین شخصیت یک انسان ایده‌آل، مطلوب و شیعی را تبیین و ترسیم می کند؛ سبک زندگی در ابعاد مختلف شخصیت ظاهری یک انسان اعم از اندیشه، رفتار، عبادت، اشتغال، موضع‌گیری‌ها، مناسبات، حرکات و سکنات ظهور و بروز پیدا می کند.

آیت الله رشاد با بیان اینکه سبک زندگی جوهر تمدن است، ابراز کرد: زمانی که سخن از تمدن به میان می آید صنایع، فناوری، مناسبات و نظامات اجتماعی حاکم در جامعه به ذهن آدمی خطور می کند در حالی که تمدن سبک زندگی است و تمام صنایع و فناوری ها بیانگر حدی از سبک زندگی هستند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه کشورهای غربی درصدد هستند سبک زندگی خود را به جهان تحمیل کنند، اظهار داشت: اگر بنا است که آنان سبک زندگی خود را به جهان صادر کنند ابتدا باید علوم و صنایع خود را در اختیار جهان بگذارند.

وی افزود: آنان همانگونه که ولع دارند صادر کننده فرهنگ غربی باشند باید همانطور ولع و شوق داشته باشند تا فناوری خود را در اختیار دیگر ملل قرار دهند در حالی که برعکس به شدت امتناع می کنند و زمانی که پی می برند ملتی به همان فناوری ها دست یافتند تلاش می کنند آن ملت را سرکوب کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: برای مثال آنان باید صنایع هسته ای خود را در اختیار ملت ها قرار می دادند نه اینکه تا می فهمند ملتی به سمت هسته ای شدن حرکت می کند با او مقابله کنند حتی تا حد جنگ پیش بروند و از صلح جهانی استفاده کنند تا مانع دستیابی ملت ها به علم هسته ای شوند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه هر موجودی یک نقطه قوتی دارد و نقطه قوت متقین در نوع دینداری آنان است، بیان کرد: متقین در مواجهه با امور دنیوی هرگز از حدود الهی کوتاه نمی آیند و هرگز دین خودشان را با چیز دیگری تعویض نمی کنند.

آیت الله رشاد با بیان اینکه انسان متقی فردی آرام، خوش رو و نرم خو است و کسی را آزار نمی دهد، اظهار داشت: ایمان متقین ریشه در یقین آنان دارد و ایمان آنان سطحی و احساساتی نیست و معرفتی است؛ امروز برخی ایمان را یک امر احساسی و عاطفی بیان می کنند و اثبات براهین عقلی دین را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه همه موجودات به صورت فطری حرص و آز دارند، گفت: یکی از نشانه های مومن آن است که او در کسب دانش حریص است و اعتنایی به کسب مال، قدرت و شهوت ندارد؛ طلبه باید بداند زمانی که نسبت به علم حرص و عطش ندارد و دنبال علم نیست نباید انتظار رشد داشته باشد، طلبه در عین حال که اهل تفریح است اما به شدت از اتلاف وقت اجتناب می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات