۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۲۲۶۳۹
امام جمعه اهواز:

گسترش ناهنجاری‌ها نتیجه بی تفاوتی جامعه دینی است

گسترش ناهنجاری‌ها نتیجه بی تفاوتی جامعه دینی است
امام جمعه اهواز با اشاره به گسترش ناهنجاری‌های فرهنگی، گفت: این گسترش نتیجه بی تفاوتی جامعه دینی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، پیش از ظهر امروز، در مراسم افتتاحیه طرح معراج حوزه علمیه خوزستان در مسجد اعظم اهواز با بیان اینکه مبحث حفاظت و حراست امروزه در میان عقلا و علما پذیرفتنی است، اظهار داشت: حفاظت و حراست جنبه شخصی و اجتماعی را در برمی گیرد که در این باره آیه قرآنی «یا ای‌ها الذین آمنوا اتقوا الله» دال بر حفظ و حراست شخصی است و در این میان تقوای الهی سپری دفاعی انسان برای مقابله با هجمه گسترده شیطان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شیطان در سه عرصه مجاهدت انسان (جهاد اصغر، اوسط و اکبر) به مقابله می‌پردازد، عنوان داشت: در سیر و سلوک الهی اگر انبیاء و اولیاء الهی به مقام قرب الهی رسیدند به برکت وجود شیطان است؛ چرا که در مقام تکوین و تشریع جایگاه‌ها متفاوت می‌باشد و با این توضیح وجود شیطان در مقام تکوین، یک رحمت الهی است.

امام جمعه اهواز بیان داشت: در عالم آخرت، برخی‌ها دیوار جهنم را بوسیده و از خداوند متعال بابت خلق جهنم و دیوار آن تشکر می‌کنند؛ چرا که اگر همان دیوار نبود چه بسا وارد جهنم می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه باید از درون خود را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: برای ورود به بهشت حسن فعلی و فاعلی را لازم داریم که در این باره «آمنوا» حسن فاعلی است و اعتقاد به خداوند، پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار همان حسن فعلی می‌باشد که در صورت نبودش کسی وارد بهشت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقوای الهی سیستم حفاظتی فردی است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، حفاظت اجتماعی است، جامعه نسبت به چنین فریضه‌ای بی تفاوت شده، علی رغم کار‌های فرهنگی، اما نسبت به ناهنجاری‌ها در ابتدای راه هستیم، با کمال گستاخی در ماشین‌ها و برخی مطب‌ها شاهد برداشته شدن روسری هستیم، گسترش ناهنجاری‌ها نتیجه بی تفاوتی جامعه دینی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه سابق بر آن در قم یک بدحجاب پیدا نمی‌شد، اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی یک بدحجاب جرأت نداشت در قم رفت و آمد داشته باشد، اما امروزه با کمال تأسف شاهد دسیسه چینی‌های دشمنان هستیم که خدای ناکرده اگر به وقوع بپیوندند و قم آلوده شود این آلودگی به دیگر شهر‌ها سرایت خواهد کرد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: قم پشتیبان آل محمد و نیازمند توجه ویژه است، اما نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مدینه تنها حرم اهل بیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه هر اقدام مثبت و منفی روحانی و طلبه با وجود فضای مجازی بازتاب بسیاری خواهد داشت، عنوان داشت: در هر شهر و منطقه‌ای که شاهد عدم دست خوردن عقاید و آداب و حرمت‌ها هستیم، قطعا نقش آفرینی عالم دینی مجتهد عامل، اثرگذار است که متاسفانه در دوران کنونی دست مان از حضور چنین علمایی کوتاه است.

وی بیان داشت: هر جایی که شاهد ولنگاری باشیم قطعا حضور روحانیت کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، در طرح معراج دانش آموزان مترصد هستند تا ببینند روحانیت هر موضوعی را که بیان می‌کند، چقدر به آن اعتقاد دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بحث معیشت طلاب گفت: سربازی امام زمان (عج) یک نعمت است و قطعا آن حضرت، سربازان خود را رها نمی‌کند و ما در این امر در حد توان یاریگر خواهیم بود./۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
باید امر معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم
0
0