۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۶۴۸
حجت الاسلام مصدق:

نظارت قضایی با استقلال وکلا در محاکم منافاتی ندارد

نظارت قضایی با استقلال وکلا در محاکم منافاتی ندارد
معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان عدم تنافی بین نظارت قوه قضاییه و استقلال وکلا، نظارت را حق قوه قضاییه دانست و گفت: کانون وکلا هم با نظارت قوه قضاییه موافق است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه ضمن بازدید از دادستانی و دادگاه های انتظامی این مرکز با اشاره به  قانونی بودن آزمون وکالت در مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار داشت: با توجه به این که ریاست محترم قوه قضاییه وجود مرکزوکلای قوه قضاییه را قانونی می داند و حمایت می کند پس آزمونی که براساس هئیت نظارت و آن مرکز گرفته می شود قانونی است.

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: نظارت با استقلال وکلا در محاکم قضایی منافاتی ندارد و نظارت حق قوه قضاییه است، نظارت بر مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری وجود دارد و خود کانون وکلا هم بر این باور است که قوه قضاییه باید بر امر وکلا نظارت کند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از علی بهادری جهرمی رییس مرکزوکلای قوه قضاییه بیان کرد: رییس این مرکز جوانی حقوقدان،خوش ذوق و فعال است که امیدوارم بتواند در جهت پیشرفت این مرکز اقداماتی قابل قبولی را انجام دهد.

گفتی است در این بازدید از نحوه بهبود و ارتقاء عملکرد مرکز وکلای قوه قضاییه به ویژه در حوزه آموزش بحث وهم فکری شد و دکتر مصدق به عنوان استاد حقوق کیفری در فرآیند آموزش کارآموزان کمک کار و همراه این مرکز باشند.

ارسال نظرات