۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۲۲۶۵۳

نخستین نمایشگاه استانی کتاب کشور در سال ۹۸ افتتاح شد

نخستین نمایشگاه استانی کتاب کشور در سال ۹۸ افتتاح شد
یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی و اولین نمایشگاه استانی کتاب کشور در سال ۹۸ با حضور مسؤولین کشوری، استانی و شهرستانی در محل مصلای شهر بجنورد افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در خراسان شمالی، یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی با حضور مسؤولین کشوری، استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ مهرماه در محل مصلای شهر بجنورد افتتاح شد.

مراسم گشایش این نمایشگاه با حضور آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهر بجنورد، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین فرخنده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمعی از مدیران، مسئولان استان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، برای استفاده بیشتر بازدیدکنندگان از یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی، مراسم افتتاحیه آن تنها به بریدن روبان خلاصه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در آیین افتتاح یازدهمین نایشگاه کتاب استان خراسان شمالی گفت: در این نمایشگاه ۲۵۱ ناشر استانی و کشوری با تعداد ۵۴۷۴۳ هزار عنوان کتاب و ۱۷۶ غرفه حضور دارند.

حسین فرخنده، همچنین به حضور کتابفروشان استان در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۲۶ غرفه از ۱۷۶ غرفه متعلق به ۱۲ ناشر و ۸ کتابفروشی استان است که در این نمایشگاه حضور داشته و به عرضه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی خود می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به اعطاء بن ۹۰۰ میلیون ریالی یارانه کتاب به بازدیدکنندگان، از سوی بانک عامل نمایشگاه افزود: می‌بایست بانک عامل با تخفیف ۲۰ درصدی بن‌ها را در اختیار علاقمندان قرار دهد و ۱۰ درصد هم ناشران موظف هستند به علاقمندان تخفیف دهند که در مجموع ۳۰ درصد تخفیف برای علاقمندان به کتاب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند از امروز ۱۰ مهرماه تا ۱۵ مهرماه به مدت ۶ روز در محل مصلای امام خمینی (ره) هر روز صبح‌ها ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهر‌ها از نمایشگاه دیدن کنند. /۹۹۸/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات