۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۲۶۶۸
22 آبان ماه در قم؛

یازدهمین اجلاس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه برگزار می شود

یازدهمین اجلاس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه برگزار می شود
حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال از برگزاری یازدهمین اجلاس مجمع عمومی جامعه مدرسین با محوریت گام دوم انقلاب و اندیشه تحول در حوزه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری یازدهمین اجلاس این مجمع خبرداد و اظهار داشت: مجمع عمومی جامعه مدرسین در ششمین سال تأسیس خود قرار دارد و طبق اساسنامه می بایست هرسال حداقل دو اجلاس داشته باشیم.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین متشکل از اعضای قبلی جامعه مدرسین و نزدیک به 450 نفر از اساتید برجسته سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم هستند که در مجموع 540 نفر می‌شود.

پ/یازدهمین اجلاس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه برگزار می شود

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری اجلاس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: یازدهمین اجلاس روز چهارشنبه 22 آبان ماه مصادف با 15 ربیع الاول ایام ولادت نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب را ضرورتی غیر قابل انکار توصیف کرد و افزود: به همین جهت عنوان یازدهمین اجلاس مجمع «گام دوم انقلاب و اندیشه تحول و تعالی در حوزه های علمیه» است که با حضور اعضای محترم شورای عالی جامعه مدرسین، اعضای مجمع عمومی و برخی از مسؤولان مرکز مدیریت حوزه برگزار می‌شود.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه در امور کلان حوزوی اضافه کرد: همچنین یکی از اعاظم حوزه نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی می پردازد و سپس توسط دو نفر از معاونان یا مدیران حوزه برنامه ها و طرح های تحولی مدیریت حوزه خدمت اساتید محترم تبیین و تشریح می‌شود.

پ/یازدهمین اجلاس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه برگزار می شود

وی با بیان این که همه نهادهای حوزوی همچون سایر نهادهای کشور می بایست در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب کار جدی داشته باشند، خاطرنشان ساخت: این اجلاسیه نیز دقیقا در همین راستا برنامه ریزی شده تا کارهای خوب و ارزشمندی در این زمینه شکل بگیرد، هرچند پیش از این اجلاس نیز دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب در مجمع عمومی جامعه مدرسین تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال به نقش دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب در مجمع عمومی اشاره کرد و افزود: این دبیرخانه در حقیقت نقش اطلاع رسانی، هماهنگ سازی و راهبری برنامه های پیش بینی شده در این بیانیه را دنبال می‌کند تا در جهت پیشبرد اهداف رهبر معظم انقلاب در بیانیه به نتایج بهتری در بدنه حوزه دست پیدا کنیم.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این دبیرخانه با حضور اساتید برجسته درس خارج و سطوح عالی حوزه به صورت فعال کار خود را ادامه می دهد و تا به امروز نیز توانسته کارهای ارزشمندی در حوزه هماهنگی بین مراکز حوزوی انجام بدهد.

وی با بیان این که گام های جدی برای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب در مقام عمل برداشته شده است، عنوان کرد: بحمدالله در استان های مختلف برنامه ریزی های مختلفی از جمله برنامه ریزی آموزشی و همین طور برگزاری اجلاس های استانی ترتیب داده شده تا جایی که این اجلاس ها در استان هایی از جمله اصفهان، یزد، خوزستان و خراسان رضوی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه با مدیریت آیت الله اعرافی و دستور مستقیم ایشان به معاونت های متعدد رویکرد خود را در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تغییر داده است، از این رو در اجلاس مذکور می خواهیم برنامه ریزی و طرح های مدیریت حوزه را در جهت ایجاد یک تمدن نوین اسلامی برپایه بیانیه گام دوم انقلاب به اطلاع اساتید سطوح عالی  و خارج حوزه برسانیم و پیشنهادات و انتقادات آنها را دریافت کنیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات