۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۶۸۷
مسؤول دفتر اجتماعی، سیاسی حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

اربعین یک راهکار استراتژیک در برابر دشمنان

اربعین یک راهکار استراتژیک در برابر دشمنان
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی گفت: امروز به برکت قیام امام حسین(ع) و راه سبز حسینی در راهپیمایی اربعین، ترس و واهمه دل استعمار جهانی را فراگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر اجتماعی، سیاسی حوزه‌های علمیه در نشست "نقش روحانیت در راهپیمایی اربعین" در مدرسه علمیه فیضیه قم با اشاره به آیه 60 سوره انفال و ضرورت ایستادگی در برابر دشمنان، بیان داشت: قرآن به ما دستور داده است که در برابر دشمنان از خود ایستادگی نشان دهیم و در این راه عزم و اراده خود را منسجم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: قدرت نظامی یکی از نمادهای مقابله با دشمنان است، پیشرفت علمی نیز یکی از  مسایل مهم در برابر مقابله با دشمنان است؛ و همچنین در حال حاضر راهپیمایی اربعین یک راهکار استراتژیک در برابر دشمنان اسلام به شمار می‌رود.

ترس و واهمه استعمار جهانی را فراگرفته است

مسؤول دفتر اجتماعی، سیاسی حوزه‌های علمیه با اشاره تأثیرات اربعین حسینی در جهان، ابراز داشت: امروز به برکت قیام امام حسین(ع) و راه سبز حسینی در راهپیمایی اربعین، ترس و واهمه دل استعمار جهانی را فراگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قدرت ایران بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایرانی که شاه مملکتش با دستور سفیر انگلیس و بدون همراه به جزیره موریس منتقل شد امروز در برابر استعمار جهانی قد علم کرده و ماجراهای اخیر همچون انهدام پهباد آمریکایی و همچنین کشتی انگلیس، بزرگ‌ترین دلیل بر این مساله است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی با اشاره به‌ضرورت تبیین تاریخ ایران برای نسل جوان، اظهار داشت: کسانی که قدر انقلاب را نمی‌دانند باید به تاریخ ایران قبل از انقلاب و پادشاهان قبل مراجعه کنند تا به عزت امروز ایران آگاه شوند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران، گفت: همه کشورهای جهان به دنبال جلب رضایت آمریکا هستند، اما امروز آمریکا درخواست مذاکره با ایران را مطرح می‌کند و پاسخ رهبر معظم انقلاب به آمریکا منفی بود، این نشانه از عزتی است که با اسلام و انقلاب به‌دست‌آمده است.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری مسلمین در راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: راهپیمای اربعین حسینی در کنار بُعد مادی دارای آثار بزرگی همچون ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام است و کوشش در این راه  دارای اهمیت ویژه‌ای است. /924/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین عجمی
ارسال نظرات