۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۷۰۰
در آستانه اربعین حسینی؛

همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی به امام حسین در مشهد برگزار شد

همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی به امام حسین در مشهد برگزار شد
همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین با حضور علما و اندیشمندان دینی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) با حضور علما و اندیشمندان دینی امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مرویان حسینی، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اربعین را نماد حق طلبی و عدالت خواهی و ظلم ستیزی بیان و اظهار کرد: اربعین فرا دینی و فرا ادیانی است و هر کسی عشق به عدالت و مظلوم یاوری داشته باشد، عشق به اربعین و امام حسین(ع) نیز دارد.

حجت الاسلام شریعتی تبار، عضو هیأت علمی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: عاشورا و اربعین نماد رشد و بالندگی و کمال مطلوب این حادثه تاریخ اسلام و تاریخ بشریت است همچنین اربعین نماد محبت ادیان و پیروان و مذاهب اسلامی به امام‌حسین(ع) است.

حجت الاسلام سید مصطفی خاتمی، امام جمعه اشنویه  نیز در این مراسم اظهار کرد: برخی می خواهند امام‌حسین(ع) را از اهل سنت دور کنند در حالی امام حسین(ع) فوق تشیع و تسنن است.

ماموستا عبدالحی میرزا علی، مدیر حوزه علمیه و امام جمعه آق قلا نیز  اربعین و امام حسین را نماد وحدت بین مسلمانان بیان کرد و  بر تمسک بر این نماد های وحدت برای اتحاد و همدلی بین مسلمانان تأکید کرد.

همایون سامیه، رییس انجمن کلیمیان تهران نیز به ارادت مذاهب اسلامی و ادیان الهی به امام حسین(ع) و عاشورا اشاره کرد.

حجت الاسلام احمری، نماینده بعثه رهبری در استان خراسان، نیز به فعالیت های این کمیته در جهت برگزاری باشکوه اربعین و فضاسازی اربعین در استان اشاره کرد و گفت: برنامه های مختلفی برای بزرگداشت اربعین برنامه ریزی شده است که برگزاری این همایش از آن جمله است.

همچنین در این مراسم از نرم افزار همسفر اربعین که به همت بخش تبلیغی حوزه علمیه خراسان طراحی شده است، رونمایی شد./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات