۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۲۲۷۰۹

تصویب کلیات دو طرح جدید در مجمع نمایندگان طلاب

تصویب کلیات دو طرح جدید در مجمع نمایندگان طلاب
در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، کلیات دو طرح «حمایت از خانواده طلاب» و «درس تطبیق العلم» رأی آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که امشب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر روزهای خوب و باعزت انقلاب اسلامی در حال نمایان شدن است که در سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل، شاهد آن بوده ایم.

وی به قرائت متن یکی از بزرگان پرداخت و ابراز داشت: از یکی از اولیاء الهی که هنوز هم زنده است، سؤال شد آیا ظهور نزدیک است؟ که ایشان پاسخ داد: آیا شما ظهور را نمی بینید؟ آیا شما اجازه نمازجمعه، اعتکاف، دعای کمیل و ... را داشتید؟ آیا اجازه راهپیمایی مرگ بر استکبار را داشتید؟ مگر شما آرزوی زیارت قبل مولا علی(ع) و امام حسین(ع) را نداشتید؟ آیا صدای ظهور به گوشتان نمی خورد؟ آیا مانور سپاه امام زمان(عج) در اربعین نمی بینید؟ آیا حضور مسیحیان را در اربعین نمی بینید؟ جز این است که این واقعه به ما می گوید عیسای مسیح ظهور می کند و ظهور امام زمان (عج) و عیسی مسیح یکی است؟ پرچم های سپاه خراسانی به مرزهای اسرائیل رسیده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز انقلاب اسلامی ایران در حال فراهم نمودن بستر ظهور امام زمان (عج) است و ما شاهد این موضوع در اقصی نقاط جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در پایان به برخی از نظرات و پیشنهادات نمایندگان طلاب پاسخ داد.

همچنین در ابتدای جلسه، حجت الاسلام بصیرت، نماینده طلاب و فضلای لنگرود به عنوان ناطق اول قبل از دستور جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: استان گیلان دارای هشت نماینده طلاب است که وظیفه خدمت رسانی به طلاب را دارا بوده و جلسات منظم و مستمری را با مسئولان استانی همچون نماینده ولی فقیه، مدیرکل سازمان تبلیغات استان و ... برگزار نموده است.

وی ابراز داشت: استان گیلان دارای ۱۰ حوزه علمیه خواهران و ۱۴ حوزه علمیه برادران با حضور قریب به ۴ هزار طلبه بوده و شهرستان لنگرود نیز دارای ۱۵۰ طلبه می باشد.

نماینده طلاب لنگرود خاطرنشان ساخت: این استان دارای بزرگان بسیاری همچون مرحوم آیت الله العظمی بهجت بوده و امروزه نیز دارای بزرگان بسیاری است.

حجت الاسلام بصیرت در پایان به ارائه نظرات و پیشنهاداتی پیرامون فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

حجت الاسلام علی ایزدی نماینده طلاب لنجان اصفهان نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: جمعیت شهر لنجان قریب به ۲۶۰ هزار نفر بوده که منطقه ای زیبا در کنار زاینده رود می باشد.

وی اظهار داشت: متأسفانه با وجود صنایع بسیار در استان اصفهان؛ اما مهاجرت در این شهر، حرف اول را زده و به همین دلیل نیازمند فعالیت های فرهنگی و راه اندازی مدرسه علمیه در آن می باشیم.

نماینده طلاب لنجان ابراز داشت: هم اکنون قریب به ۱۵۰ طلبه لنجانی در قم و قریب به ۳۰۰ طلبه و روحانی در سطح شهر لنجان و دیگر نقاط کشور حضور دارند.

حجت الاسلام ایزدی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز حضور استاد اخلاق در مدارس علمیه از ضروریاتی است که مجمع نمایندگان طلاب باید در آن ورود نماید؛ همچنین تربیت اساتید اخلاق از دیگر ضروریاتی است که باید در آن وارد شد.

یادآور می شود در این جلسه، کلیات طرح حمایت از خانواده طلاب از سوی نمایندگان طلاب و فضلا رأی آورد و به کمیسیون مربوطه برای تکمیل ارسال شد.

همچنین در ادامه، طرح درس تطبیق العلم مورد رأی گیری قرار گرفت و حجت الاسلام والمسلمین حیدری فسائی، رییس کمیسیون آموزش مجمع نمایندگان طلاب به ارائه توضیحاتی پیرامون این طرح پرداخت و گفت: هر علمی اعم از صرف، نحو، فقه، اصول، درایه، تفسیر، رجال و ... دارای نکات کلیدی است و نکات کلیدی به نکاتی می گویند که مُحصل نیاز به آنها داشته و به غیر آن قطعا نیاز نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: نکته دیگری که باید گفت این است که درس تطبیق العلم به این معناست که متخصصین در هر علمی جمع شده و نکات کلیدی هر علمی را پیدا کرده و بر روی مثال های واقعی پیاده نمایند.

این استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: اگر کسی کل کتاب های اصولی را حفظ باشد و کسی هم درس تطبیق العلم اصول را برود، استفاده شخص دوم کمتر از حافظ کل کتاب اصول نیست.

در پایان نمایندگان طلاب و فضلا به این طرح نیز رأی دادند.

گفتنی است، برنامه رأی گیری نماینده جدید مجمع نمایندگان طلاب در شهرک مهدیه نیز در این جلسه برگزار شد و حجج اسلام والمسلمین حسین عبداللهی، علی اصغر گرجی و صادق گلزاده به عنوان کاندیدا اعلان کاندیداتوری کردند که نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به حجت الاسلام والمسلمین گلزاده به عنوان نماینده جدید مجمع نمایندگان طلاب در شهرک مهدیه رأی دادند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات