۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۲۲۷۱۵
مبلغ دینی و مدافع حرم تصریح کرد؛

شبیه‌سازی انقلابیون مجاهد علیه اسلام و انقلاب، اقدام دشمن پس از جنگ تحمیلی

شبیه‌سازی انقلابیون مجاهد علیه اسلام و انقلاب، اقدام دشمن پس از جنگ تحمیلی
حجت‌الاسلام‌ دیانی گفت: وقتی دشمنان از نظر نظامی نمی‌توانند قدرت ایران را بشکنند،ترتیبی دادند که با شبیه سازی، انقلابیون مجاهد تندرو علیه اسلام و انقلاب تربیت کنند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مهدی دیانی روز چهارشنبه در نشست بصیرت افزایی «پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های نظامی، امنیتی و اقتدار» که با حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَع؛ مردم را به غير از زبانتان دعوت به دين كنيد، تا سعى و كوشش و درستى و پرهيزگارى و خويشتن دارى را از شما مشاهده كنند».

حضرت امام به ما یاد داد که از جنگ نترسیم

مبلغ و مدافع حرم به بیان خاطره ای از عملیات کربلای چهار در سال ۶۵  و رشادت‌های جوانان و رزمندگان این سرزمین پرداخت و افزود: ما در دوران جنگ تحمیلی بایکوت رسانه ای شده بودیم و نمی‌گذاشتند دنیا حرف ما را بشنود، ما می‌گفتیم که این جنگ به ما تحمیل شده، اما کسی سخنان ما را نمی‌شنید.

 

حجت‌الاسلام‌ دیانی یادآور شد: در آن دوران، ماهر عبدالرشید در یکی از زندان‌ها زمانی که دوربین‌های رسانه‌های خارجی در حال فیلم‌برداری بودند، از یک نوجوان بسیجی اهل یزد خواست به امام ناسزا بگوید، اما نوجوان بسیجی حاضر به این کار نشد، ماهر عبدالرشید لیوان آبی به نوجوان داد تا بنوشد، آن نوجوان در برابر دوربین‌ها وضو گرفت و نماز خواند، فیلم این نوجوان بسیجی که با یک لیوان آب وضو می‌گیرد و نماز می‌خواند، توسط سه رسانه خارجی از جمله ژاپن، فرانسه و آمریکا پخش شد.

وی تصریح کرد: دنیا فهمید این انقلاب اسلامی که همه ابرقدرت‌ها جمع شده بودند تا آن را سرکوب کنند، به سادگی از بین نمی‌رود. حضرت امام خمینی فرمودند که این جنگ، اسلام و انقلاب اسلامی را به دنیا صادر خواهد کرد و همین طور هم شد.

این مبلغ دینی بیان داشت: امام علی علیه‌السلام فرمودند که از جهاد نترسید که اگر مرگ کسی فرا رسد در جهاد به شهادت می‌رسد و اگر مرگش فرا نرسیده بود از جهاد سالم بیرون می‌آید؛ حضرت امام(ره) این را به ما یاد داد و ما از جنگ نترسیدیم و وارد جنگ شدیم.

سوریه تنها کشور مدافع ایران در دوران جنگ تحمیلی بود/اقدامات دشمن پس از جنگ تحمیلی

حجت‌الاسلام‌ دیانی در ادامه گفت: کشور سوریه تنها کشوری بود که از نظر ایمانی، قلبی و تسلیحاتی به ما کمک می‌کرد، در میدان‌های مین، از حدود ۱۵ کشور دنیا مین در منطقه داشتیم.

وی تصریح کرد: وقتی دشمنان دیدند که نمی‌توانند ما را شکست دهند و به اطمینان رسیدند که از نظر نظامی نمی‌توانند قدرت و ایمان مردم ایران را بشکنند، ترتیبی دادند که با شبیه‌سازی، انقلابیون مجاهد تندرو علیه اسلام و انقلاب تربیت کنند.

این مدافع حرم یادآور شد: در آن سال که حاجیان ایران در عربستان به خاطر شعار «مرگ بر آمریکا» به خاک و خون کشیده شدند و حضرت امام فرمودند که عربستان سعودی هم دست آمریکا است، بن لادن در عربستان فروشگاه‌های زنجیره ای القاعده را راه‌اندازی کرده بود و شعار «مرگ بر آمریکا» به زبان انگلیسی و عربی بر محصولات این فروشگاه نوشته شده بود، چگونه عربستان با بن لادن کاری برخورد نمی‌کرد، اما حاجیان ما به خاطر شعار برائت از مشرکین به شهادت رسیدند؟.

حجت‌الاسلام‌ دیانی اضافه کرد: بن لادن در اقصی نقاط جهان، حوزه‌های علمیه القاعده را تأسیس کرد و هرجا که مسلمانان و شیعیان حوزه علمیه تأسیس می‌کردند، آنان دو حوزه علمیه وهابیت راه اندازی می‌کردند و مسلمانان را به اسلام انقلابی تندرو جذب می‌کردند، با تمام مشخصاتی که امروز در داعش می‌بینید، بقیه مسلمانان را کافر می‌دانند، خون دیگر مسلمانان را مباح می‌دانند و جهاد را واجب می‌شمرند.

وی یادآور شد: این کار سال ۶۷ کلید خورد، سپس در افغانستان تجمع کردند و آمریکا دو هدف از چنین تشکلی داشت، اولین هدف، سرکوبی انقلابی بود که حضرت امام ایجاد کرده بود تا بدین وسیله مردم دنیا را برای مبارزه کردن با مستکبران جهان ناامید کنند، برنامه آنان این بود که انقلابی محکم تر از انقلاب اسلامی ایجاد و سپس نابود کنند تا تمام مسلمانان دنیا از مبارزه با مستکبران ناامید می‌شوند.

این مبلغ و مدافع حرم عنوان کرد: زمانی که تمام دنیا به سمت افغانستان خیزش کرده بود و به اینکه چرا آمریکا بعد از انفجار برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر در افغانستان حضور یافته و مسلمانان را می‌کشد، اعتراض کردند، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، توجه مردم جهان را به سمت فلسطین سوق دادند و فرمودند مسئله اول دنیای اسلام فلسطین است.

ماجرای جنگ اعراب با اسرائیل، جنگ ۳۳ روزه و تشکیل بیداری اسلامی در جهان

حجت‌الاسلام‌ دیانی اظهار داشت: آنان به شکل دیگر هفتاد سال پیش در جنگ اعراب و اسرائیل دنبال کردند، همه کشورهای عربی جمع شدند تا اسرائیل را نابود کنند، ۶ روز طول کشید تا کل ارتش اعراب نابود شد و مسلمانان دنیا از نابودی اسرائیل ناامید شدند. سپس دشمنان وارد عراق شدند و همان نقشه را پیاده کردند.

وی ادامه داد: وقتی عراق را سرکوب کردند و در اوج سرکوبی انقلابیون دنیا قرار گرفتند و در نقشه سوم به حزب الله لبنان حمله کردند و در سلسله حملات خود به لبنان و فلسطین رسیدند.  در جنگ ۳۳روزه تلاش کردند که جنگ را به نتیجه برسانند تا هیچ مسلمان انقلابی در دنیا باقی نماند.

مدافع حرم با بیان اینکه طبق آیه قرآن کریم، خداوند وعده یاری به مؤمنان داده است، گفت: حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصر الله اطلاعاتی را درباره جنگ ۳۳ روزه که نزدیک ۱۳ سال فاش نشده بود، بیان کردند؛ حزب جنگ ۳۳ روزه الله در عملیاتی دو اسیر از اسرائیل گرفت و اسرائیل هر چه پیش رفت نتوانست حزب الله لبنان را نابود کند.

حجت‌الاسلام‌ دیانی افزود: حاج قاسم سلیمانی می‌گوید به وعده ای رهبر معظم انقلاب داده بودند که این جنگ مانند جنگ احزاب می‌شود، شما ناامید می‌شوید، اما وعده الهی به نصرت درباره کسانی که در آیات الهی تردید نمی‌کنند، محقق می‌شود. لذا بعد از انهدام کشتی و ناوشکن اسرائیل در مدیترانه مرحله به مرحله شکست اسرائیل صورت گرفت و بعد از آن این معادله که امپریالیسم دنیا و استکبار جهانی به رهبری صهیونیسم جهانی قابل شکست نیست، به هم خورد.

وی تصریح کرد: به مرور، سرکوبی بن لادن و انقلاب‌های وابسته به بن لادن به فراموشی سپرده شد و انقلابیون جدیدی ایجاد شدند که بهار عربی نام گرفتند، اما رهبر معظم انقلاب مدظله العالی آن را «بیداری اسلامی» نام نهادند که بیداری اسلامی شکل گرفت.

نقشه اسرائیل در استفاده از مسلمانان علیه مسلمانان

این مبلغ دینی با اشاره به تشکیل گروه بن لادن، گفت: دومین هدف از تشکیل گروهی همچون بن لادن، استفاده بزنگاه از این گروه علیه خود مسلمانان بود، یعنی گروهی از مسلمانان تندرو به قتل عام مسلمانان بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ دیانی ادامه داد: یهودیان روایاتی درباره ظهور مطرح کردند با این عنوان که افرادی ظهور می‌کنند که در موصل ۸۰ هزار نفر را سر می‌برند که این روایات، اسرائیلی است، اینها تلاش کردند که ۸۰ هزار نفر را در موصل سر ببرند که این تلاشی است که یهود برای اضمحلال جبهه حق انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب‌های تونس، مصر و یمن، جبهه اصلی را تشکیل دادند که این جبهه در سوریه شکل گرفت، سوریه کشوری پهناور، مبارز با مردمی اهل مقاومت و ایستادگی در مقابل اسرائیل و دارای روحیه مقاومت  است که در هشت سال دفاع مقدس به ایران کمک کرده است.

این مبلغ دین با اشاره به خاطره ای از رفیق دوست درباره معاون وزیر دفاع کشور سوریه به ایران در ایام دفاع مقدس و شهید حسین خرازی فرمانده سپاه ایران، اظهار داشت: حافظ اسد در یکی از سخنرانی‌های خود گفت اگر من نفر مانند حسین خرازی داشتم اسرائیل را شخم می‌زدم، سوریه آن زمان فهمید که برای جنگ انقلابی در دنیا به نیروهایی چون حسین خرازی‌ها نیاز است.

حجت‌الاسلام‌ دیانی پس از دفاع مقدس، ایران با سوریه تعامل داشت، سوریه قبل از اینکه ما وارد آن شویم، دو درصد شیعه داشت، امروز نزدیک ۱۰ درصد شیعه دارد، امروز وهابیت در سوریه به کمتر از ۱۵ درصد تقلیل پیدا کرده و مسلمانان سنی آنان به شیعیان ارادت دارند.

وی به اعتقادسازی و شبیه‌سازی‌هایی که در گروه‌های تکفیری وجود داشت، اشاره کرد و گفت: حضور زنان و جوانانی با اعتقادات محکم اما نادرست، نشان از این دارد که ما در تربیت نیروهای خود درست عمل کردیم و اینها در جبهه کفر از بسیجیان معتقد و مادران شهید شبیه‌سازی کردند، اما از کلمه حق استفاده باطل می‌کنند.

سخن نائب امام زمان (عج) متصل به امداد غیبی است

این مبلغ دینی همچنین با اشاره به ورود مدافعان حرم به سوریه به بیان خاطره ای از سردار همدانی پرداخت و بیان داشت: سردار همدانی گفت وقتی آقا مرا انتخاب کردکه به سوریه بروم و بجنگم چند نفر زنگ زدند و گفتند که آنجا جنگ شکست خورده است، من می‌گفتم آقا فرمودند و من می‌روم.

حجت‌الاسلام‌ دیانی تصریح کرد: مردم باید به این مسئله پی ببرند که وقتی نائب امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف حرفی را می‌زند این حرف متصل به امداد غیبی است، رهبر معظم انقلاب می‌دانند که چشم فتنه اینجا است، اگر ما در سوریه نمی‌جنگیدیم باید در مرزها و شهرهای ایران می‌جنگیدیم.

وی عنوان کرد: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند که اگر در جنگ و نبرد با دشمن به خواب رفتید با لگد دشمن بیدار می‌شوید. ما در جنگ نباید به خواب برویم.

جوانان انقلابی ما درس ایستادگی را از عاشورا آموختند

این مدافع حرم با بیان اینکه جنگ ما رویش‌های عالی داشت، گفت: شهید حسین معز غلامی یکی از رویش‌های دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام بود، سال ۹۶ در حلب به ما حمله شد، شهید حسین معز غلامی تنها نیروی ما در یکی از محورها بود، وقتی از حسین معز غلامی سؤال شد که نیروها در چه وضعیتی هستند، گفت من یک لشکرم و اینجا ایستاده ام و راست می‌گفت، حسین معزغلامی به تنهایی با یک تیربار در آنجا بود.

جت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی یادآور شد: وقتی حضرت عباس علیه‌السلام به امام حسین علیه‌السلام فرمودند: اجازه بده به نبرد با دشمن بروم، امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند اگر تو بروی، لشکرم از هم می‌پاشد، مگر برای امام حسین علیه‌السلام لشکری باقی مانده بود؟، حضرت ابوالفضل علیه‌السلام لشکر امام حسین علیه‌السلام بود. جوانان انقلابی ما درس ایستادگی را از عاشورا یاد گرفتند.

وی تصریح کرد: حسین معزغلامی تا آخرین گلوله تیربار خود را به سمت دشمن شلیک کرده بود و پس از آن، دشمن از او عبور کرده بود و او را به شهادت رسانده بود.

امروز سوریه، ایران و لبنان در معادله ژئوپلتیک در دنیا بالاتر از تمام قدرت‌های دنیا ایستاده است

این مدافع حرم تأکید کرد: دنیای استکبار از جوانان حزب‌اللهی شبیه سازی کردند اما نمی‌تواند مانند آنان را بسازد، داعش هر چه به نیروهای خود وعده بهشت بدهد، نمی‌تواند نیروی مانند حسین معزغلامی بسازد، زیرا آنان یک لحظه می‌خواهند خود را راحت کنند، اما شهید محسن حججی می‌گوید که من آرزو دارم مثل حضرت زینب علیهاالسلام اسارت بکشم و مانند امام حسین علیه‌السلام به شهادت برسم؛ اصلا از اسارت و شهادت باک ندارد.

حجت‌الاسلام‌ دیانی با اشاره به اینکه امروز سوریه، ایران و لبنان در معادله ژئوپلتیک در دنیا بالاتر از تمام قدرت‌های دنیا ایستاده است، به تشکیل داعش به فرماندهی ابومصعب زرقاوی و سپس ابوبکر البغدادی اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما باید از دشمن شناخت کامل داشته باشیم و دشمن شناسی یکی از وظایف هر مسلمانی است، چنانچه امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: دشمن خود را نشناسید دشمن به شما نزدیک می‌شود و در غفلت به شما ضربه می‌زند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات