۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۷۱۹
حجت الاسلام شیری:

قرآن پاسخگوی همه نیازهای بشریت است

قرآن پاسخگوی همه نیازهای بشریت است
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قرآن در هر عرصه‌ای می‌تواند نیازهای بشریت را پاسخگو باشد، همه اصناف و اقشار جامعه نسبت به قرآن وظیفه دارند.

حجت الاسلام شوزب شیری، مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم، با بیان اینکه در دست داشتن پرچم قرآن برای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یک افتخار محسوب می‌شود، گفت: اصفهان اگرچه یک شهر در ایران است، اما در حقیقت یک شهر بین المللی است که در همه عرصه‌ها مستعد و دارای ظرفیت‌های بسیار بوده و می‌تواند در عرصه فرهنگی و قرآنی اثرگذار باشد و میزبانی از مسابقات قرآن یک برکت برای مردم اصفهان است.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در هر زمانی و هر موضوعی که اصفهان میزبانی کند شاهد بهترین اتفاقات خواهیم بود، همواره اصفهان مهد رویدادهای بزرگ و اتفاقات خوب بوده است و تا این لحظه متسابقین، داوران و مردم از مسابقات و میزبانی مسابقات راضی بوده‌اند و این برای سازمان اوقاف اصفهان یک افتخار محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور پررنگ نسل جوان در چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم، اظهار کرد: هر سال شاهد رشد کمی و کیفی مسابقات قرآن کریم هستیم، برپایی نمایشگاه‌های جنبی در کنار مسابقات قرآن بسیار تأثیرگذار و سازنده است، امروز پرچم قرآن بر دوش سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است اما باید همه در این حوزه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه قرآن کریم ظرفیت پاسخگویی به تمام نیازهای بشریت را دارد، تصریح کرد: هرکسی در هر عرصه‌ای می‌تواند از قرآن استفاده برده و با استفاده از برکات این کتاب آسمانی در مسیر سعادت و کمال قرار بگیرد. اینطور نیست که قرآن تنها مخصوص به روحانیت باشد و تنها روحانیت در قبال قرآن وظیفه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حتی مسابقات در صورت ارتباط گیری درست جامعه با مفاهیم قرآنی می‌تواند به سمت این برود که متسابقین بستگی به تخصص و رشته و حرفه خود برای قرائت، حفظ یا بیان مفاهیم آیات مربوط به عرصه فعالیت‌شان در عرصه مسابقه حاضر شوند و به رقابت بپردازند که این موضوع نیازمند یک فرهنگسازی عمیق و دقیق در عرصه قرآن کریم است.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ادامه داد: طب و پزشکی، کشاورزی، صنعت، رسانه،محیط زیست، فرهنگ، جامعه، اقتصاد، سیاست، مسائل نظامی، سبک زندگی و همه مسائلی که بشریت در زندگی به آن احتیاج دارد را می‌توان در قرآن پیدا کرد به همین دلیل لازم است همه اقشار و اصناف و مردم جامعه با قرآن در ارتباط باشند و در مسیر تسهیل رویدادهای قرآنی و برگزاری آن همکاری کنند.

وی حجت الاسلام بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را یکی از برترین مدیران روحانی کشور توصیف کرد و گفت: همه مسؤولان استان اصفهان و همه کسانی که در اصفهان در حوزه دینی مسؤولیت دارند باید اقبال کنند و پذیرا باشند و تلاش کنند برای قرآن کریم، همه باید دور قرآن طواف کنند تا رویدادهای قرآنی بهتر از هر زمانی برگزار شوند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات