۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۲۲۷۲۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عملکرد نیروهای انتظامی باید اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کند

عملکرد نیروهای انتظامی باید اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب باید نیروهای انتظامی ما در رفتار و گفتار اقتدار، عزت و رحمت را متجلی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی استان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به جایگاه و رسالت نیروهای انتظامی، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند نیروی انتظامی باید مظهر اقتدار، عزت و رحمت باشد.

وی افزود: در این کلام نورانی رهبر معظم انقلاب چند نکته وجود دارد؛ نخست اینکه اقتدار و عزت را در کنار رحمت ذکر کرده‌اند؛ یعنی از نیروی انتظامی انتظار می‌رود در عین حال که اقتدار نظام را نشان می‌دهد در گفتار و رفتار خود رحمت نظام را هم متجلی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به نیروهای انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نماد مدیریت کشور است؛ به همین دلیل شما باید کاری کنید که مابقی مدیران هم از این عناصر سه‌گانه تبعیت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: عزت جان‌مایه، سنگ زیرین و خشت نخستین نظام جمهوری اسلامی است و ما بر اساس عزتمندی انقلاب کرده و به خاطر حفظ عزت خود هزاران شهید دادیم.

وی افزود: خداوند در آیه 65 سوره یونس می‌فرماید: «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا» و تأکید می‌کند عزت یک آدرس داشته و تمام عزت و قدرت از آن خدا است؛ یعنی هیچ تکیه‌گاهی برای عزت جز خدا و رسول خدا نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ایمان راستین عزت‌آفرین است، اضافه کرد: عزت به این معنا است که بیگانه را پس بزنیم؛ زیرا حوزه‌های عزت گسترده بوده و عزت سیاسی، اقتصادی فرهنگی و... همه میدان‌های عزت هستند.

وی خطاب به نیروهای انتظامی اظهار کرد: یکی از پایه‌های مهم کار شما این است که باید مظهر عزت نظام باشید و این ویژگی را به مدیریت کشور تزریق کرده و الگودهی کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در کنار عزت اقتدار هم مهم است، اضافه کرد: درواقع اقتدار زاییده عزت بوده و هر ملتی که عزیز باشد اقتدار هم دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام ما بعد از عزت، اقتدار پیدا کرد و امروز دوران اقتدار نظام اسلامی است، تصریح کرد: امروز دیگر آن زمانی که دشمن می‌زد و در می‌رفت گذشته است، امروز هر جا یک ضربه بزند، ضربه‌های متعددی می‌خورد و فرق نمی‌کند ایران باشد یا عراق و سوریه و یمن مورد تهاجم قرار گیرد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات