۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۲۲۷۲۷
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان اشنویه:

امام حسین متعلق به همه بشریت است

امام حسین متعلق به همه بشریت است
ماموستا خاتمی گفت: برخی می خواهند امام‌حسین(ع) را از اهل سنت دور کنند در حالی امام حسین(ع) فوق تشیع و تسنن و متعلق به همه بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ماموستا سید مصطفی خاتمی،  امام جمعه اشنویه در همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) که امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد،  اربعین و امام حسین(ع) را متعلق به همه بشریت بیان کرد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) فوق تشیع و تسنن است، گفت: گاه و بیگاه اهل سنت از دو‌ جهت مظلوم است چون برخی افراد کم مطالعه می خواهند امام‌حسین(ع) را مربوط به خود دانسته و این حضرت را از اهل سنت دور کنند و یزید را به اهل سنت نسبت دهند در حالی امام حسین(ع) فوق تشیع و تسنن است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان اشنویه افزود: امام حسین(ع) فرزند پیامبر(ص) و متعلق به همه بشر است و ما راضی نیستیم یزید به ما نسبت داده شود چون یزید نه متعلق به اهل سنت و نه متعلق به اسلام است.

ماموستا خاتمی اربعین را تعبیری دیگر از زیارت خانه خدا دانست و گفت: از زمان پیدایش آدم جبهه حق و باطل، جبهه لاهوتیان و طاغوتیان و جبهه طبیعت گرا و فطرت گرا در برابر هم قرار گرفته اند و اگر روزی به پیامبر(ص) ابتر می گفتند، امروز مردم بعد از هزار و چهارصد دو اندی سال پیاده و سواره به زیارت یکی از فرزندان رسول خدا(ص) مشرف می شوند و در حقیقت در اربعین معنای خانه خدا به گونه ای دیگر تعبیر می شود.

امام جمعه اشنویه به نابودی باطل در برابر حق اشاره و ابراز کرد: فطرت گرایان به صورت طبیعی همیشه جاودان هستند اما طبیعت گرایان سقوط می کنند و از صحنه روزگار خارج می شوند چنانچه که می خواستند صدای دین و پیامبر(ص) در نطفه خفه شود و خود را در دنیای کنونی جاودانه کنند اما نتیجه عکس بود.

وی به جاودانگی سیدالشهدا(ع) در تاریخ و نابودی دشمنان ایشان اشاره و بیان داشت: امروز کسی از مسلمانان، پیروان مذاهب اسلامی، ادیان الهی و حتی ملحدین و سکولارها کسی نیست که نداند که قبر امام حسین(ع) کجاست اما چه کسی از اهل سنت می داند قبر یزید کجاست؟ امروز جبهه رحمانی در برابر جبهه شیطانی و جبهه لاهوتی در برابر جبهه طاغوتی به پیروزی رسیده است.

ماموستا خاتمی اربعین را تهدیدی برای دشمنان اسلام و استکبار دانست و گفت: اگر استکبار می خواهد با تحریف و تهدید و افتخار به ناوهای جنگی خود در خلیج فارس ما را تهدید کند، مسلمانان با حضور میلیونی خود در کنار ضریح امام حسین(ع) همه استکبار را تهدید می کند و جبهه باطل در برابر جبهه حق شکست خواهد خورد.

ماموستا خاتمی امام حسین را مصداق بارز«أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» بیان و ابراز کرد: امام حسن هم بنده صالح خدا بود و هم در برابر طاغوت ایستاد، با شعار خود ثابت کرد از طاغوت بیزار است، این شعار برای دنیا سازنده است و درسی برای همه آزادگان جهان است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
اربعین مختص به مسلمانان نیست و حضور ادیان مختلف را در اربعین مشاهده می کنیم چون امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است.
0
0