۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۲۲۷۳۱
مدیر حوزه علمیه آق قلا:

امام حسین، عاشورا و اربعین نماد وحدت است

امام حسین، عاشورا و اربعین نماد وحدت است
ماموسا میرزا علی گفت: در این برهه از زمان نمادهای وحدت را بیشتر مطرح کنیم و در جهت رشد و تعالی اسلام و مسلمانان گام های موثرتر برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ماموسا عبد الحی میرزا علی، امام جمعه آق قلا در همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) که امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد با بیان این که  «حُبُّ الحُسَينِ يَجمَعُنا »، گفت: امام حسین(ع) موجب شد که در کنار مضجع شریف امام رضا جمع شده و در مورد احادیث، فرهنگ اربعین و رشادت ها و از خود گذشتگی صحبت کنیم.

ماموسا میرزا علی اظهار کرد: اگر امروز در رفاه و آسایش به سر می بریم مدیون امام حسین(ع)، شهدا و پیروان  حضرت هستیم بنابرابن باید قدر پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و شهدا را دانسته و به این ها  محبت کنیم.

مدیر حوزه علمیه آق قلا به تأکید خداوند در قرآن و پیامبر اکرم به مودت اهل بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: خواست خداوند و پیامبر و بزرگان دین  مودت اهل بیت(ع) است، همه اهل بیت نزد پیامبر(ص) با محبت هستند اما رسول خدا(ص) نسبت به امام حسین(ع) ارادت خاص داشتند و بر پیشانی و لبان ایشان بوسه می زدند و می فرمودند: «حسین از من است و من از اویم.» بر همه مشخص است که امام حسین(ع) فرزند پیامبر(ص) است اما نکته قابل توجه این جاست که پیامبر خود را از ابا عبدالله(ع) می داند که نشان از نهایت محبت پیامبر(ص) به امام حسین(ع) است.

عالم اهل سنت به ارادت قومیت و ملیت های مختلف نسبت به امام‌ حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: هر ملیت و قومیتی فرهنگ های مختلف دارد و با فرهنگ خود ارادت خود را نشان می دهند از جمله در ترکمن صحرا اگر فرزندی در ماه محرم متولد شود، نام هایی مانند حسن، حسین، آشور محمد، آشور سلطان و آشور بی بی را بر فرزندان خود می گذارند که نشان از ارادت این مردم به امام حسین(ع) است.

وی به اندیشیدن و توجه به دهه اول محرم به عنوان ایام خاص سال تاکید و ابراز کرد: دهه آخر ماه رمضان به خاطر وجود لیالی قدر، دهه اول قربان به خاطر مناسک حج و‌دهه اول محرم به خاطر روزهای تاسوعا و عاشورا از سایر روز های سال متمایز است و قرآن می فرماید باید روزهای خاص را به یاد آوریم و خوب تفکر کنیم که می بینیم در این ایام حوادث خاصی رخ داده است.

ماموسا میرزا علی با تأکید به وحدت بین مسلمانان با تمسک به نمادهای وحدت، گفت: امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین نماد وحدت است به ویژه در این برهه از زمان که نیاز مبرم به وحدت داریم، در این ایام که اهل سنت نیز ارادت خاص به امام حسین(ع) دارند این نماد ها را باید بیشتر مطرح کرده و اتحاد و انسجام که نیاز جامعه مسلمانان است را به دست آوریم و در جهت رشد و تعالی اسلام و مسلمانان گام های موثرتر برداریم.

عالم اهل سنت بیان داشت: ما وحدت امروز را مدیون رهبری هستیم که با راهنمایی و درایت خود به عنوان ناخدای کشتی انقلاب را راهنمایی می کنند و اگر کشورهای اسلامی مانند عراق، سوریه و یمن و مدیری مانند رهبری داشتند حال روز آن ها چنین نبود.

وی به راهکارهایی جهت اتحاد بیشتر اشاره و اظهار کرد: اگر می خواهیم نقشه های پایدار دشمنان اسلام را نقش برآب کنیم باید چنین نشست هایی داشته که این نشست ها موجب اتحاد بیشتر می شود همچنین در حوزه های علمیه نشست های مشترک بین شیعه و سنی برگزار شده و به مباحثه بپردازند تا ضمن افزایش معلومات موجب مودت و وحدت بیشتر نیز شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
درس گرفتن از عاشورا موجب می شود که احساس کاستی و ضعف نکرده و در برابر استکبار و شیطان سر تعظیم فرود نیاوریم.
0
0