۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۲۲۷۳۴
مسؤول کمیته فرهنگی اربعین خراسان رضوی خبر داد؛

اعزام بیش از هزار روحانی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی

اعزام بیش از هزار روحانی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی
حجت الاسلام احمری گفت: هزار روحانی از خراسان رضوی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اعزام می شوند تا در نقش های مختلف به ارائه خدمت بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمری، نماینده بعثه رهبری در استان خراسان در همایش اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) که امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به فعالیت های این کمیته در جهت برگزاری باشکوه اربعین و فضاسازی اربعین در استان اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای اربعین حسینی در استان خراسان رضوی، گفت: برنامه های مختلفی برای بزرگداشت اربعین برنامه ریزی شده است که برگزاری همایش های مختلف در سطح استان از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام احمری افزود: از ائمه جمعه خواسته شده است تا در آستانه اربعین خطبه ها را اختصاص به اربعین داده و‌ مومنان را ترغیب به اربعین کرده و آموزش در این جهت داشته باشند همچنین با ادارات مکاتبات داشتیم تا هر کسی در حد توان خود در حرمت و بزرگداشت اربعین اقدام کند تا فضای استان در اربعین فضای ویژه باشد.

نماینده بعثه رهبری در استان خراسان از اعزام بیش از هزار روحانی از خراسان رضوی به اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: هزار روحانی به اربعین حسینی اعزام می شوند تا در نقش های مختلف به ارائه خدمت بپردازند از جمله 90 نفر در 90 موکب خراسان رضوی در مسیر زائران حسینی مستقر می شوند و عده ای نیز در مسیر نجف به کربلا حرکت می کنند تا در خدمت مردم باشند.

وی افزود: 200 روحانی از بخش تبلیغ حوزه علمیه خراسان به عراق اعزام می شوند تا در ایام اربعین حسینی به تبلیغ دین بپردازند همچنین روحانیانی همراه کاروان هایی از کشوهای اسلامی مانند افغانستان و پاکستان می شوند.

حجت الاسلام احمری به ارائه خدمت داوطلبانه و افتخاری طلاب به زائران حسینی اشاره و ابراز کرد: روحانیانی که به اربعین حسینی اعزام می شوند به صورت داوطلبانه و مردمی است و هزینه ای برای این امر در نظر گرفته نشده است.864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات