۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۲۷۴۳
آیت الله کعبی:

کتاب و کتابخوانی مرجع همه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تحولات انسانی است

کتاب و کتابخوانی مرجع همه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تحولات انسانی است
آیت الله کعبی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی مرجع همه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تحولات انسانی است، گفت: کتاب در نظام اسلامی از اهمیت خاصی برای تحقق اهداف اسلام برخوردار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین افتتاح کتابخانه امام رضا (ع) اهواز، با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح کتابخانه حرکتی رو به جلو برای تقویت فرهنگ استان و بهره مندی از فیوضات امام هشتم شود، عنوان داشت: افتتاح کتابخانه امام رضا (ع) فاز سوم برداشته شده از سوی مرکز فرهنگی امام حسین (ع) است و در ادامه بنا را بر حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی قرار دادیم البته در کنار کتابخانه نیازمند راه اندازی مرکز تحقیقاتی هستیم تا بتوان فعالیت‌های حوزوی را پرثمرتر کرد و در این باره همه گونه حمایت می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مثال روشن نصرت انبیای الهی و پیروانشان در بستر تاریخ وجود مقدس سیدالشهدا می‌باشد؛ چرا که آغاز اسلام محمدی، دوام آن علوی و بقایش حسینی است.

آیت الله کعبی با اشاره به در پیش بودن اربعین خاطرنشان کرد: اربعین یک حرکت جهانی، انسان ساز، تمدن ساز، الهام بخش و امت ساز و با تجدید بیعت انسان‌های آزاده با سیدالشهدا است.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی مرجع همه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تحولات انسانی است، افزود: کتاب در نظام مقدس اسلامی از اهمیت خاصی برای تحقق اهداف و آمال منویات اسلام و رسول خدا (ص) برخوردار است، که ما به سهم خود و براساس احساس نیاز در منطقه از سال ۸۹ مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) را به کمک خیران و مشارکت‌های مردمی راه اندازی کردیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ساخت حوزه علمیه، حسینیه و کتابخانه سه فاز نخست مرکز فرهنگی امام حسین (ع) هستند ضمن اینکه بستر‌های لازم برای راه اندازی مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی فراهم شده تا در زمینه اشتغال برای جوانان منطقه گام‌هایی برداشته شود.

آیت الله کعبی به راه اندازی شعبه عربی جامعه المصطفی العالمیه در خوزستان اشاره کرد و گفت: این شعبه از اواخر ماه در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) اهواز و در مقطع ارشد رشته‌های حقوق جزا و حقوق خصوصی آغاز به کار خواهد کرد که ۲۰ درصد سهمیه آن به جوانان خوزستانی اختصاص پیدا می‌کند. /۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حاتم شرفی
ارسال نظرات