۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۲۷۵۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

امانت‌داری از صفات شایسته پستچی‌ها است

امانت‌داری از صفات شایسته پستچی‌ها است
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره امانتداری پستچی ها گفت: هر چند کار پست، خدماتی است اما چون بسیاری از اقدامات پست تکمیل‌کننده کار تولیدی است، همچون کار تولیدی با ارزش است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل پست استان اصفهان با تشریح اهمیت کار شرکت پست و لزوم رعایت نظم و وقت در این کار اظهار داشت: در گذشته‌های دور پست منحصر به کارهای دولتی بود و با اسب و غیره انجام می‌شد اما امروز با وجود بستر اینترنت بسیاری از کارها انجام می‌شود و حجم کارهای پستی کاهش یافته و خدمات به روزتری جایگزین آن شده است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های شرکت پست و اهمیت خدماتی که این شرکت به مردم ارائه می‌کند، افزود: از گذشته امانت‌داری و خیانت نکردن از صفات خوب پستچی‌ها بوده و هست و کار با ارزشی است همچون کار کاسب؛ هرچند کاسب در ازای خدمات خود به مردم پول می‌گیرد، اما چون اجناس را نزدیک به مردم می‌آورد ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه می‌توان گفت که کار پست، واجب کفایی است و لازم است تا گروهی این گونه کارها را انجام بدهد، عنوان کرد: هر چند کار پست، خدماتی است اما چون بسیاری از اقدامات پست، تکمیل‌کننده کار تولیدی است، همچون کار تولیدی با ارزش است، بهتر است انسان همه کارها را با قصد خدایی انجام دهد تا ارزش کار خویش را افزایش بدهد چرا که امام موسی بن جعفر(علیه‌السلام) فرمودند محبوب‌ترین افراد در نزد خدا کسی است که به خلق خدا خدمت می‌کند.  

توزیع 92 هزار گذرنامه در 6 ماهه نخست سال

در ابتدای این دیدار مدیرکل پست استان اصفهان با بیان گزارشی از اقدامات این شرکت در 6 ماهه نخست سال اظهار داشت: 1026 واحد پستی در شهرها و روستاهای استان اصفهان روزانه 28 هزار مرسوله وارد شده به استان اصفهان را توزیع می‌کنند همچنین روزانه 34 هزار مرسوله از استان اصفهان خارج می‌شود.

حمید باقری با بیان اینکه استان اصفهان در مسیر کریدر شمال به جنوب و غرب به شرق قرار گرفته است، افزود: در 6 ماهه نخست سال 6 میلیون مرسوله از استان صادر و 5 میلیون مرسوله وارد شده است، همچنین 361 فروشگاه خرید اینترنتی در استان اصفهان داریم که 226 هزار مرسوله خرید اینترنتی در 6 ماه نخست امسال به استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه مردم در دورترین نقاط استان می‌توانند از خدمات پست و فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنند، تصریح کرد: حذف واسطه‌ها سبب کاهش قیمت کالا و رغبت تولیدکنندگان برای تداوم تولید و رساندن محصول با کیفیت به دست مصرف‌کننده شده است، ما در راستای حمایت از تولیدات داخلی در قالب طرحی، تلاش کرده‌ایم کالاهایی همچون عرقی جات، سیب، عسل و گز که از تولیدات بومی و محلی شهرهای مختلف همچون کاشان، سمیرم، خوانسار، اصفهان است را بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

مدیرکل پست استان اصفهان یادآور شد: توزیع 92 هزار گذرنامه، 155 هزار کارت سوخت، 800 هزار قبوض عوارض شهرداری، 35 هزار کارت هوشمند ملی، 37 هزار ابلاغیه دادگستری و غیره از جمله خدماتی است که شرکت پست در6 ماهه نخست سال در استان اصفهان انجام داده است که همه این اقدامات علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم، کاهش مسافرت‌های درون‌شهری را رقم زده است. /1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات