۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۲۲۷۵۳
غفاری مطرح کرد؛

اهتمام ویژه وزارت علوم برای گسترش و ترویج علوم قرآنی در دانشگاه ها

اهتمام ویژه وزارت علوم برای گسترش و ترویج علوم قرآنی در دانشگاه ها
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: در راستای امضای تفاهم نامه «نهضت رضوی» میان وزارت علوم و آستان قدس ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی زائر اولی به زیارت امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور پرنشاط و باشکوه دانشجویان در سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت گفت: امروز وزارت علوم اهتمام ویژه ای برای اعتلای علوم قرآنی در دانشگاه های کشور دارد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در اعتلای فرهنگ قرآن کریم اظهار داشت: بنای جمهوری اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ قرآن کریم است.

غفاری با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در کشور گسترش یافته است، بیان داشت: شرکت کنندگان جشنواره قرآن و عترت در 33 رشته تحت 6 بخش  فعالیت داشته اند؛ این تعداد رشته را در نظر گرفتیم تا افراد شرکت کننده بتوانند در زمینه های مورد علاقه خود فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که فرهنگ قرآن کریم را در تمام شئون زندگی افراد جامعه جاری و ساری کنیم، ابراز داشت: امروز باید فرهنگ قرآن و عترت را در سراسر کشور ترویج دهیم.

وی از امضای تفاهم نامه وزارت علوم و آستان قدس در زمینه اجرای طرح «نهضت رضوی» خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه بیش از 2 هزار و 500 دانشجوی زائر اولی برای ایام اربعین به صورت رایگان برای زیارت امام رضا(ع) اعزام خواهند شد؛ این گام در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) میان دانشجویان است./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات