۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۲۲۷۵۵
با حضور آیت الله سبحانی برگزار شد؛

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان
مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان با حضور حضرت آیت الله سبحانی و وزیر علوم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان عصر امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم برگزار شد.

قرآن کریم نهایت پذیر نیست

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله سبحانی در این مراسم با تأکید بر اینکه شریعت دائم، معجزه دائمی نیز باید داشته باشد، ابراز کرد: دین اسلام نامحدود است، از همین جهت معجزه آن که قرآن کریم است، محدودیتی ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند نامحدود بوده و افعالش نیز محدودیت ندارد، تأکید کرد: هنگامی که به قرآن کریم که فعل خداوند است می نگریم در می یابیم که این کتاب آسمانی نیز همانند خالقش نامحدود است؛ قرآن کریم نهایت پذیر نیست، زیرا خداوند که خالقش است، محدودیت ندارد.

وی ادامه داد: هر چه رو به جلو می رویم می بینیم که با گذشت قرن ها از نزول قرآن کریم، این کتاب نه تنها قدیمی نشده است، بلکه در هر دوره و زمان برای بشریت پیام ها و برنامه های جدیدی دارد؛ برخی می پنداشتند قرآن کریم با تفسیر مجمع البیان دیگر نکته جدیدی نخواهد داشت، اما امروز می بینیم هر چه رو به جلو حرکت می کنیم قرآن کریم نکات جدیدتر و تازه تری برایمان دارد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به حدیث ثقلین تأکید کرد: افتخار اسلام و مسلمین این است که از کتابی برخوردارند که نهایت ناپذیر بوده و برای همه اعصار و زمان ها برنامه و پیام دارد، افتخار ما این است که قرآن و عترتی داریم که هیچگاه از همدیگر جدا نمی شوند و هر کدام دیگری را تفسیر می کند.

امروز نیازمند مفسران و مجریان مبانی قرآن کریم هستیم

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز رییس دانشگاه قم نیز در این جلسه با بیان اینکه قرآن کریم معجزه جاودانه پیامبر اکرم(ص) است، ابراز کرد: این کتاب آسمانی در همه اعصار و زمان ها تا قیامت کارایی دارد؛ امروز نیازمند مفسران و مجریان مبانی قرآن کریم هستیم و افتخار ایران اسلامی این است که در راستای اجرای قوانین قرآن کریم گام برمی دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی قرآن و عترت جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و ما در حال حاضر در ابتدای راه هستیم و باید با بهره گیری از منویات رهبر معظم انقلاب خادمان قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم(ص) باشیم.

وی ادامه داد: کسانی که در راستای خدمت به قرآن کریم گام برمی دارند باید همه اقدامات خود را بر اساس معارف اهل بیت(ع) تنظیم کرده و با هدف اعتلای فرهنگ دین تلاش کنند.

امضای تفاهم نامه وزارت علوم و آستان قدس در راستای طرح «نهضت رضوی»

همچنین غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که فرهنگ قرآن کریم را در تمام شئون زندگی افراد جامعه جاری و ساری کنیم، ابراز داشت: امروز باید فرهنگ قرآن و عترت را در سراسر کشور ترویج دهیم.

وی از امضای تفاهم نامه وزارت علوم و آستان قدس در زمینه اجرای طرح «نهضت رضوی» خبر داد و گفت: طبق این تفاهم نامه بیش از 2 هزار و 500 دانشجو برای ایام اربعین به صورت رایگان برای زیارت امام رضا(ع) اعزام خواهند شد؛ این گام در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) میان دانشجویان است.

گفتنی است، برگزیدگان در سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان در این مراسم با حضور حضرت آیت الله سبحانی و منصور غلامی تجلیل شدند./841/پ۲۰۲/ب۱

حسین ثالث موید
ارسال نظرات