۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۲۷۶۳

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی(ره) با حضور علما، اساتید، طلاب و عموم مردم در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی(ره) امشب با حضور علما، اساتید، طلاب و عموم مردم در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات خاتمی، سعیدی و ممدوحی و بهرام سرمست و همچنین نمایندگان بیوت مراجع تقلید نیز در این مراسم حضور داشتند.

حاضران در این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح آیت الله مرعشی نجفی دعا کردند و از درگاه خداوند متعال مسألت داشتند تا ایشان را بر سفره سرور و سالار شهیدان مهمان گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و زمان شناسی، دین شناسی و عمل طبق نیاز جامعه را از ویژگی های بارز علمای دین دانست و ابراز کرد: امروز حوزه های علمیه باید عالمان دین شناس، زمان شناس و نیاز شناس تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیدارگری و ایستادگی در برابر استعمارگران از رسالت های مهم علمای دینی است، خاطرنشان کرد: با دقت در تاریخ و سیره علمای بزرگی همچون آیت الله بهبهانی، شیخ فضل الله نوری و میرزای شیرازی در می یابیم که هر کجا خطر نفوذ استعمار در میان بلاد شیعی، شیعیان را تهدید می کرده است، با بیانیه ها و سخنرانی ها و فعالیت ها جلوی آن را می گرفتند.

وی با اشاره به این که آیت الله مرعشی نجفی(ره) حافظ میراث علمای بزرگ گذشته بودند، تأکید کرد: ایشان همه زندگی خودشان را برای حفاظت از میراث بزرگ شیعه صرف کرده اند؛ ایشان با فکر و اراده ای که داشتند، کتب خطی علمای قدیم را خریداری کرده و میراث گرانبهای شیعه را حفظ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مردمی بودن و توجه به نیازهای اجتماعی مردم را از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مرعشی نجفی(ره) دانست و عنوان کرد: امروز برخی علمای بزرگوار ما تنها در کتابخانه های خود بوده و مشغول فعالیت های علمی هستند، اما آیت الله مرعشی نجفی همواره برای مردم وقت می گذاشتند و همواره درصدد رفع نیازهای آنها بودند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
خدا رحمتش کنه مرد بی نظیری بود
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
خدا رحمتش کنه مرد بی نظیری بود
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
ایشان بسیار دور اندیش و آینده نگر بودند خدا رحمتش کند ان شاالله
2
0
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
__ بسمه تعالی __ حضرت آیت الله العظمی جناب آقای مرعشی نجفی رضوان اللّه تعالی علیه ، زهد و تقوای ِ مجسّم بودند . عمرم بزهد وتقوی بردم بسر ه دین را _حافظ شوم بنیکی زیرا مؤثّر افتد هر خیر در کسانی __ گر تو فهیم خبر را بر مردمان رسانی __ با تشکر از عزیزانمان در سایت وزین رسا ایدهم اللّه تعالی .
0
0