۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۲۲۷۷۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

وقف مشارکتی را در حوزه‌های علمیه خواهران فعال کنیم

وقف مشارکتی را در حوزه‌های علمیه خواهران فعال کنیم
حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه باید وقف مشارکتی را در حوزه‌های علمیه خواهران فعال کنیم، گفت: تنها ۵ درصد موقوفات استان متعلق به حوزه‌های علمیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هم اندیشی دستگاه‌های همکار با حوزه علمیه خواهران این استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه در بحث موقوفات حوزوی اوضاع استان خوب نیست، گفت: تنها ۵ درصد موقوفات استان متعلق به حوزه‌های علمیه است که این آمار به جایی بر نمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در بحث حوزه‌های علمیه خواهران استان هیچ موقوفه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ سازی از سوی خود طلاب خواهر انجام گیرد تا نیت واقفان به این سمت سوق داده شود.

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه باید وقف مشارکتی را در حوزه‌های علمیه خواهران فعال کنیم، اظهار کرد: همکاری ما با حوزه‌های علمیه خواهران استان دوسویه و کاملا مشارکتی است.

وی با اشاره به نقش آفرینی طلاب خواهر در بقاع متبرکه استان تصریح کرد: مدیریت برخی از بقاع متبرکه استان در امور فرهنگی به صورت کامل به طلاب خواهر واگذار شده است که الحق خوب ایفای نقش کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از همکاری حوزه‌های علمیه خواهران راضی هستیم، ولی قانع نیستیم، ادامه داد: باید سبک زندگی اسلامی را در بقاع متبرکه نهادینه کنیم که در این بین نقش حوزه‌های علمیه خواهران غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه‌های علمیه در اعزام مبلغ متخصص دست پر باشند، افزود: به یقین حضور طلاب خواهر در بقاع متبرکه نقش مهمی در ترویج معارف ناب اسلام خواهند داشت که این امر سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه بنای ما بر این است که تربیت اسلامی به معنای واقعی کلمه در بین دانش آموزان نهادینه و فراگیر شود، اظهار کرد: تربیت را مقدم بر تحصیل می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروز کشور به خاطر آن است که متخصص متعهد تربیت نکرده ایم، افزود: به یقین حضور حوزه‌های علمیه و استفاده از ظرفیت وجودی طلاب در مدارس آموزش و پرورش نقش مهمی در رشد فکری و معنوی دانش آموزان دارد که این امری مهم و ضروری است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات