۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۲۷۷۹
آیت الله تحریری:

راه رسیدن به مقامات عالی معنوی برای انسان باز است

راه رسیدن به مقامات عالی معنوی برای انسان باز است
تولیت مدرسه مروی با بیان این که انسان باید در وادی اخلاص قدم بگذارد، گفت: این راه منحصر به اولیای الهی نیست بلکه همه می توانند با رعایت شرایط در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه مروی عصر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله فقهی از شاگردان علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به سعه روحی مرحوم علامه طباطبایی گفت: مرحوم علامه طلاب را تربیت می کردند و راه و روشی که بزرگان اهل معرفت و علمای برجسته رفتند را به طلاب آموزش می داد و از آن ها دست گیری می کرد.

وی افزود: مسیر علامه راه معرفت خاص الهی بود و امکان چنین معرفتی برای انسان وجود دارد، هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود قابلیت خالص شدن برای خداوند متعال را دارد، کسانی که خالصانه عمل کنند نزد درگاه الهی محبوب خواهند شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که انسان باید در وادی اخلاص قدم بگذارد، اظهار داشت: این راه منحصر به وجود نورانی انبیا و ائمه طاهرین(ع) نیست بلکه راه بازی است که همه می توانند با رعایت شرایط آن در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: می توانیم به جایی برسیم تا علاوه بر این که شیطان در وجود ما جایی نداشته باشد، بتوانیم توان توصیف الهی را داشته باشیم، راه باز است اما انسان باید تلاش کند، عده ای از انسان ها با مجاهدات فراوان در مسیر حق مجاهدت کردند و به مقامات عالی رسیدند.

آیت الله تحریری با بیان این که با بیان این که انسان باید سابق به خیرات باشد، ابراز داشت: باید با تلاش خود در کنار عنایت الهی تحولی در حرکت خود داشته باشیم تا بتوانیم به جایگاه عالی معنوی دست پیدا کند؛ عده ای به اذن الهی برای رسیدن به حقایق به اذن الهی همت می کنند و مورد توجه خداوند قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: حرکت در مسیر حق التزاماتی دارد که باید مورد توجه باشد، سابق به خیرات کسی است که جز خدا نمی خواهد و تنها در مسیر الهی حرکت می کنند، می توان در ارتباط مستمر با اولیای حق از سرچشمه معرفتی بهره مند شد.

تولیت مدرسه مروی خاطرنشان کرد: انسان باید در مسیری حرکت کند که در مبارزه با هواهای نفسانی باشد، سابقان به خیرات تنها به خدا تکیه دارند و در صحنه عمل هم اینگونه عمل می کنند، امام و شهدا در چنین مسیری حرکت کردند، امام افزون بر احاطه علمی نسبت به حقایق دینی معرفت پیدا و خدمات بزرگی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: باید در مسیر عبودیت حق تعالی قرار بگیریم و در این مسیر خدمت رسانی کنیم، علامه طباطبایی التزام به شاگردی مکتب اهل بیت(ع) داشت و به تربیت شاگردان اهتمام می کرد، مرحوم آقای فقهی مهدی به این هدایت بود و علاوه بر فراگیری علوم عقلی، ارتباط خاص تربیتی با علامه طباطبایی داشت.

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد قمین
ارسال نظرات