۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۲۲۷۸۰
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد:

تحول در علوم اسلامی و انسانی ضروری است

تحول در علوم اسلامی و انسانی ضروری است
حجت الاسلام صفی با بیان اینکه ترویج معارف دین در جامعه به دست حوزه‌های علمیه محقق می‌شود، گفت: تحول در علوم اسلامی و انسانی حوزه‌های علمیه ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سعید صفی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد، عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی دستگاه‌های همکار با حوزه علمیه خواهران این استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز دنیا تشنه معارف دینی است، گفت: امروز اساتید غرب به پوچ گرایی رسیده اند که در این بین به دنبال پیاده سازی معارف دینی ما در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ترویج معارف دین در جامعه به دست حوزه‌های علمیه محقق می‌شود، ابراز کرد: تحول در علوم اسلامی و انسانی حوزه‌های علمیه لازم و ضروری است.

حجت الاسلام صفی، خروجی دانشگاه‌ها را افرادی سکولار دانست و اظهار کرد: باید به دنبال تغییر بنیادی این رویه باشیم و به یقین حوزه‌های علمیه محور این حرکت هستند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به تأسیس مدارس پیش دبستانی در حوزه‌های علمیه خواهران این استان گفت: باید به فکر رشد معنوی و تربیت دینی کودکان باشیم تا آینده جامعه تضمین شود.

وی با تقدیر از حاکم بودن روحیه جهادی در حوزه‌های علمیه خواهران این استان تصریح کرد: به یقین مرکز تخصصی معصومیه (س) شهرکرد، آبروی استان در بحث علمی و تربیتی است که باید قدر آن را بدانیم و از این ظرفیت نهایت استفاده را بکنیم.

حجت الاسلام صفی با اشاره به آب و هوای مطلوب استان خصوصا در فصل تابستان خاطرنشان کرد: راه اندازی یک اردوگاه علمی فرهنگی در استان برای استفاده سایر استان‌ها و مراکز دینی لازم و ضروری است که می‌طلبد مسؤولان ارشد حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید مرکز به فکر توسعه رشته‌های تخصصی سطح سه در این استان باشد، گفت: به یقین راه اندازی سطح ۴ در استان نیز از مهاجرت نیرو‌های بومی جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام حمید محمدی، مسؤول بسیج طلاب چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در همه مدارس علمیه خواهران این استان دارای پایگاه بسیج هستیم، افزود: حوزه و بسیج مکمل هم هستند و بین آن‌ها فاصله‌ای وجود ندارد.

وی حوزه‌های علمیه را در رأس فعالیت‌های فرهنگی و دینی دانست و گفت: به یقین از این ظرفیت گرانبها نهایت استفاده در بسیج صورت می‌گیرد. /۹۴۵۷/پ203/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات