۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۲۲۷۸۲
عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان:

توجه به نماز اهمیت دادن به یاری خداوند است

توجه به نماز اهمیت دادن به یاری خداوند است
عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان گفت: توجه به نماز اهمیت دادن به یاری خداوند است، همه باید در این راه کوشا باشیم و وظیفه روحانیت به ویژه مهم‌تر و خطیرتر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در نشست فصلی مجمع علما و فضلای این شهرستان که شب گذشته به میزبانی حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در بخشی از آیه 40 سوره مبارکه حج می فرماید "وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ" و خدا هر کس را که یاریش کند، یاری می کند و خدا توانا و پیروزمند است؛ اظهار داشت: حال این سؤال مطرح می‌شود، خدا که احتیاج به یاری ما ندارد! او که در نهایت قدرت و عزت و توانمندی است، چگونه باید خدا را یاری کنیم؟

وی افزود: پس خداوند در آیه بعد خود پاسخ می دهد، "الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ" همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست؛ حال از خود بپرسیم چه کسی باید پیشاپیش مردم، مروج و مبلغ و عامل نماز در زمان غیبت امام معصوم(ع) باشد؟

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه بی تردید مراجع، علما، روحانیت، طلاب و اهل علم در عصر غیبت امام معصوم(ع) این وظیفه خطیر را نسبت به نماز برعهده دارند، خاطرنشان کرد: مردم باید دین خود را از ما بیاموزند، در قول و عمل به تمام معنا نماز، زکات، امر به معروف و نهی ازمنکر و فرائض و ارزش‌های دینی را تبلیغ و تبیین نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید براینکه نماز را باید برهر چیز دیگر مقدم بداریم، خاطر نشان کرد: برای آنکه همیشه بیاد آوریم که جایگاه نماز و بپا داشتن آن چقدر مهم است باید فراموش نکنیم که مطابق با آیه شریفه ذکر شده، اهمیت به نماز اهمیت دادن به یاری خداوند است، همه باید در این راه کوشا باشیم و وظیفه روحانیت به ویژه مهم تر و خطیرتر است.

مسؤول حوزه علمیه شهرستان دامغان خطاب به طلاب و فضلا گفت: باید خود را وقف اهل بیت(ع) کنیم؛ علامه عسگری نقل می کند، در اوایل جوانی با دست روی پیشانی خود نوشتم " وقف اهل بیت(ع)" ، می دانید که چیزی که وقف شد دیگر قابل خرید و فروش و نقل و انتقال و صرف در راهی غیر از نیت وقف نیست؛ و این عالم گرانقدر چه نیکو به این وقف عمل کرد، حتی کتابهایی که نوشت اجازه داد هرکس که می خواهد چاپ کند و از آنها حق نشری نخواست.

وی با تأکید براینکه ائمه جماعت الگوی مردم در چگونه و باچه کیفیتی نماز خواندن برای مردم هستند، تصریح کرد: قدری تند خواندن نماز توسط ائمه جماعات منافاتی با صحیح خواندن ندارد، اذکار را در جای مناسب خود بگویید، به قرائت صحیح و شیوای نمازتان دقت و توجه کافی داشته باشید و از نماز تواضع را بیاموزید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان با انتقاد از طلاب و روحانیانی که در مسجد و مجالس لباس روحانیت و عمامه بر سردارند اما در کوچه و بازار بدون لباس روحانیت حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: افتخار ما این است که این لباس را برتن داریم، همواره باید ذی طلبگی و روحانیت را حفظ کنیم و در خدمت به مردم و دین خدا بریکدیگر سبقت بگیریم./977/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
جواد رمضانیان
ارسال نظرات