۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۸۰۵
امام جمعه اهواز:

آمادگی برای سربازی امام عصر شعار راهپیمایی اربعین باشد

آمادگی برای سربازی امام عصر شعار راهپیمایی اربعین باشد
امام جمعه اهواز گفت: در مسیر پیاده روی اربعین خود را با امام زمان (عج) پیوند بزنیم و شعار امسال راهپیمایی مان آمادگی برای سربازی حجت بن الحسن (ع) باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهوازِ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با بیان اینکه پزشک آن گونه که گفته می‌شود محرم است در واقع محرم نیست، اظهار داشت: معالجه در صورتی که منحصر به آن پزشک و در موضعی خاص باشد با فرآیند و مراتبی پزشک می‌تواند صورت بگیرد؛ از این خواهران بزرگوار و پزشکان خواهش دارم برای آگاهی بیشتر به توضیح المسائل مراجعه کنند، پزشکان تصور می‌کنند حتی اگر خانمی به هنگام مراجعه در برابرشان کشف حجاب کند باز هم محرم است!.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خانم‌ها در صورت وجود متخصص زن نباید به متخصص مرد مراجعه کنند، عنوان داشت: در بحث تزریقات نیز چنین مسأله‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد و عمل تزریق را زن برای زن و مرد برای مردم  انجام دهد، در این باره بیمارستان‌ها و همه مراکز درمانی و بهداشتی موظف هستند در همه شیفت‌ها تزریق کننده مرد و زن داشته باشند.

امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش بودن اربعین از زائران، زیارت به نیابت از شهدا را خواستار شد و گفت: توفیقات کنونی ما به خاطر از جان گذشتن‌های شهدا و ایثارگری‌های جوانان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است؛ از این رو هر گامی که در اربعین برداشته شود به نیت شهدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اضافه کرد: هدف از زیارت، فقط لقای خداوند متعال است و در این باره کشتی اباعبدالله الحسین (ع) سریعترین راه برای رسیدن به چنین دیداری می‌باشد، پس از هر زیارتی باید غفلت‌ها زدوده و رفتار‌های اهل بیتی در وجود نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا بسترساز زمینه ظهور وجود امام عصر (عج) است، ادامه داد: اربعین حسینی چنین نقشی را ایفا می‌کند، خداوند هر ساله قلب‌ها را پیوند و به سوی کربلا راهی می‌سازد، در مسیر پیاده روی خود را با امام زمان (عج) پیوند دهیم و شعار امسال راهپیمایی مان آماده بودن برای سربازی حجت بن الحسن (ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مسیر پیاده روی اربعین تمرین آماده سازی برای سربازی منجی عالم بشریت است، در این زمینه باید آداب زیارت را فراگرفت از جمله گریستن بر مصائب اهل بیت (ع)، یاد آوردن تشنگی و گرسنگی اهل بیت (ع).

امام جمعه اهواز با تأکید بر ضرورت تهیه فهرستی از نکات منفی خود و تلاش به اصلاح شان در طول مسیر پیاده روی ادامه داد: اربعین من که نتواند حجاب جامعه اسلامی و آسیب‌های اجتماعی را اصلاح کند اربعین نیست، انسانی که به زیارت اربعین می‌رود باید رفتار‌های اهل بیت (ع) را مورد توجه قرار دهد، جای حلال و حرام را عوض نکند و به نماز اول وقت اهتمام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان داشت: در مسیر رفتن کربلای معلی نباید نماز اول وقت فراموش نشود، از اسراف و تبذیر و حق الناس در زیارت اربعین پرهیز شود، یک اسراف کوچک مانع از رسیدن انسان به کمال می‌شود. /۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حاتم شرفی
ارسال نظرات