۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۸۱۲
حجت الاسلام ربانی:

مراقب باشیم در اربعین بهانه به دست دشمن ندهیم

مراقب باشیم در اربعین بهانه به دست دشمن ندهیم
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت موسم عظیم اربعین تأکید کرد که در مراسم اربعین باید مراقب کارها باشیم تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سد ابراهیم ربانی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم اربعین گفت: در مراسم اربعین باید مراقب کارها باشیم تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد.

وی با اشاره به احکام مربوط به اربعین افزود: کسانی مشرف می شوند می توانند در راه نماز مستحبی بخوانند چرا که می توان نماز مستحبی را در حال حرکت هم خواند، کسانی که مسافر هستند نباید  نافله های ظهر و عصر را نباید بخوانند چرا که نماز او شکسته است.

حجت الاسلام ربانی اظهار داشت: منظور از قصد 10 روز برای کامل خواندن نماز این است که انسان 10 روز در یک شهر مستقر باشد، این که فقها می فرمایند در کربلا، مسجد کوفه، مسجدالحرام و مسجد النبی انسان مخیر بین نماز کامل و شکسته است برای کسی گفته شده که قصد 10 روز نکرده باشد چرا که اگر کسی قصد کرده حتما باید کامل بخواند.

وی ادامه داد: اگر شخصی نماز فرادا خواند و بعد از آن نماز جماعت برپا شد مستحب است که همان نماز را به جماعت بخواند، اگر امام جماعت نماز قضای قطعی می خواند می توان به او اقتدا کرد اما اگر احتیاطی باشد نمی توانیم به او اقتدا کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: سؤال می شود که آیا می توانیم با غسل زیارت نماز بخوانیم یا خیر؟ پاسخ این است که باید احتیاط کنیم و وضو بگیریم یا این که به رساله های مراجع مراجعه شود چرا که برخی مراجع می گویند با هر غسلی که مشروعیت آن ثابت شده می توان نماز خواند.

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات