۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۲۲۸۱۷

تاکید یمنی‌ها بر ادامه عملیات بازدارندگی در سایه تجاوزات ائتلاف عربی

تاکید یمنی‌ها بر ادامه عملیات بازدارندگی در سایه تجاوزات ائتلاف عربی
عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد، عملیات بازدارندگی یمن برای رویارویی با ائتلاف عربی با توجه به نادیده گرفته شدن همه ابتکارات از سوی متجاوزان ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن تاکید بر جدی بودن مردم یمن در راستای صلح تصریح کرد: عملیات بازدارندگی یمن برای رویارویی با ائتلاف عربی با توجه به نادیده گرفته شدن همه ابتکارات  ادامه خواهد یافت.

وی افزود:  انصارالله تاکنون چندین طرح را به  برای پایان جنگ پیشنهاد داد که آخرین آن ابتکار «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی بود.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، الحوثی گفت: تأخیر در شروع یک روند سیاسی در راستای ابتکارات ارائه شده باعث می‌شود که کشورهای متجاوز برداشت اشتباهی از آن داشته باشند. گویی  نتیجه یک وضعیت ضعیف بوده  است .

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دو هفته پیش از طرح توقف مشروط حملات پهپادی و موشکی به عربستان خبر داد و پاسخ مثبت ائتلاف سعودی به آن را خواستار شد، اما ائتلاف عربی در این مدت به بمباران یمن و همچنین حملات زمینی مزدورانش ادامه داد.

الحوثی روز چهارشنبه در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن ضمن درخواست از وی برای در نظر گرفتن تغییر و تحولات رخ داده در معادلات میدانی گفت: مسئله یمن به دلیل اوضاع انسانی بحرانی آن در مرکز توجه و نگرانی‌های بین المللی قرار گرفته است  و معادلات و تحولات جدید ضرورت دستیابی به صلح را نزد کشورهای عضو ائتلاف بیشتر کرده است.

الحوثی درخواست‌های کشورهای ائتلاف برای آتش بس در سایه ادامه تنش‌های نظامی و بمباران‌های چندین استان یمن و ادامه پیشروی‌ها در جبهه‌های متعدد را تقبیح کرد .

الحوثی از فرستاده سازمان ملل خواست برای رسیدگی به اوضاع انسانی در الدریهمی و دیگر مناطق همکاری کرده و در آزادی اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی و بازداشتی‌ها مشارکت داشته باشد. بخصوص که نیروهای کشورهای متجاوز و مزدوران آنها تخلفات بزرگی را علیه اسرا و بازداشتی‌های نزد خود مرتکب می شوند.

منبع: فارس
ارسال نظرات