۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۲۲۸۳۲
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

شعر آیینی رسانه آگاهی بخش در همه برهه ها بوده است

شعر آیینی رسانه آگاهی بخش در همه برهه ها بوده است
سردار عابدین خرم گفت: رسانه شعر به عنوان جریان ساز مذهبی در ترویج معارف اسلامی در کنار منبرها و موعظه ها تاثیر زیادی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سردار عابدین خرم اظهار داشت: شعر آیینی در دوران انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در امتداد نهضت حسینی شکل گرفته شعر آئینی این دو واقعه تاریخی را بهم ربط داده است.

وی ادامه داد: شعرا و مردان بزرگ عرصه شعر آیینی با خلق آثار خود در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن سره را از ناسره، حق را از باطل و روشنایی را از تاریکی جدا کرده اند و آن را به عنوان مدرکی مستند در اختیار جوانان، شعرا، ادیبان، مدحان و مرثیه خوانان قرار داده اند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی شعر آیینی را تنها رسانه در برابر ظلم و خفگان در زمان ائمه معصومان (ع) عنوان کرد و گفت: رسانه شعر به عنوان جریان ساز مذهبی در ترویج معارف اسلامی در کنار منبرها و موعظه ها تاثیر زیادی داشته است.

سردار خرم با بیان اینکه شعر آئینی میدان جهاد است، اظهارداشت: شعرای آئینی با بصیرت افزایی و معرفت افزایی در جامعه در برابر تهاجم ها و شبهه افکنی ها ایستادگی کرده و تک تک آن ها بدنبال ارتقای معرفت و بصیرت در مخاطبان خود هستند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شعر آیینی هم روزه، هم حماسه و هم پند دارد و برانگیزاننده است، یادآوری کرد: در عصری که استکبار به دنبال خاموش کردن دین خدا را خاموش کند در 100 کشور آیین محرم، تاسوعا و عاشورا گرامی داشته می شود نشان از معجزات الهی است.

سردار خرم ادامه داد: حضور 20 میلیونی عزاداران حسینی از اقصی نقاط دنیا با پرچم های خودشان ذیل پرچم امام حسین(ع) در اربعین نشان از گسترش معارف اسلامی در بین مردم جهان بعد از 1400 سال بوده و این حماسه در تاریخ بی نظیر است./1350/د102/ب1

ارسال نظرات