۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۲۲۸۳۵
آیت الله رمضانی:

برخی جریان ها در صدد اختلاف بین قم و نجف هستند

برخی جریان ها در صدد اختلاف بین قم و نجف هستند
رییس مجمع جهانی اهل بیت از تلاش برخی جریان ها برای اختلاف افکنی بین قم و نجف خبر داد و بر لزوم هوشیاری در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست با بیان این که مجمع جهانی اهل بیت(ع) می‌تواند حلقه واسط بین مرجعیت شیعه و پیروان ائمه اطهار(ع) در دنیا باشد، اظهار داشت: مباحثی که مرجعیت شیعه در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مباحث مربوط به جهان اسلام دارند را می توانیم با با توجه به ابزار و امکاناتی که داریم در اولین فرصت به دنیا منتقل کنیم.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: امروز شبکه ابنا با 25 زبان در اختیار مجمع است و همین طور ما ظرفیت این را داریم که مباحثی که در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به شکل های دیگر قابلیت دارد را در دنیا منتشر کنیم.

وی با بیان این که در سراسر جهان اقبال فهم معارف اسلام ناب وجود دارد، گفت: با توجه به حضوری که من درغرب و البته در کشورهای مختلف از جمله آلمان و انگلیس و اسپانیا و سفرهایی که به شرق آسیا داشتم نکته مهمی که به دست آوردم این بود که یک ظرفیت کم نظیری و بلکه بی نظیری برای معرفی اسلام در دنیا پدید آمده است.

آیت الله رمضانی اسلام را دینی را با فرهنگ عقلانی، عدالت محور و مقاوم در برابر مستکبران معرفی و تصریح کرد: ما در جهان باید همین نظریه را ترویج کنیم، البته متأسفانه با توجه به امکانات وسیعی طرفداران اسلام افراطی چه در شیعه و چه در بین اهل سنت دارند سوء استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تبلیغ و حمایت از اسلام لیبرال در دنیا خاطرنشان کرد: امروز در دنیا از جمله در کشور آلمان و برخی کشورهای دیگر اسلام به صورت واژگون شده ترویج می‌شود مثل این که امام جمعه زن هست و در یک مجموعه مختلط نماز می خواند و خود حکومت هم این چنین جریانی را حمایت می‌کند، در این جا در حقیقت بحث همسان سازی نیست بلکه به نوعی می خواهند اسلام را در فرهنگ غرب هضم و استحاله کنند که خطر بسیار مهمی است و البته برخی جاها متأسفانه موفق بوده اند.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع)  در ادامه تصریح کرد: غربت معارف اهل بیت(ع) در دنیا امروزه بیش از قبل مشاهده می‌شود و باز هم رسانه ها در اختیار نیست، چراکه می دانید بیش از 90 درصد رسانه های جهان یا بهتر بگوییم 95 درصد رسانه های دنیا توسط مافیای صهیونیست غربی اداره می‌شود و به هیچ وجه اجاره نمی دهند اسلام با قرائت صحیح و جامع ارائه بشود.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کرسی اسلام شناسی و شیعه شناسی در  دانشگاه های غرب نیز اسلام را بد معرفی می‌کند، بیان داشت: آنها اسلام را یک نوع اسلام لیبرال را معرفی می‌کنند؛ ما الان در غرب مواجه با دو نگاه هستیم، از یک طرف چون به گرایش به معنویت و اسلام هست چاره ای ندارند که این پدیده را بپذیرند همچنانکه امروز در بروکسل جمعیت مسلمان ها بیش از غیر مسلمان ها است بنابراین از نظر کمی تعداد مسلمان ها بیشتر است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مراکز آمار معتبر جهانی در سال 2050 یک سوم مردم اروپا مسلمان می شوند، همین امروز در آلمان 2700 مرکز اسلامی در حال فعالیت است که 240 مرکز مربوط به شیعه است و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را در دستور کار دارند، بنابراین غربی ها به این جهت در صدد هستند اسلام به معنای خودشان را ترویج بدهند و با اسلام با قرائت حضرت امام(ره) مبارزه کنند.

آیت الله رمضانی نتیجه تبلیغ اسلام افراطی را راه افتادن جریان و احزاب ضد اسلام درغرب دانست و تأکید کرد: جهان امروز الان با یک فقر فکری و فقر معنوی در دنیا مواجه است و الان اگرعلما و نخبگان دینی ما در خارج کشور حضور داشته باشند و دین را تبلیغ کنند، مردم دنیا نیز مشتاقانه از آنها استقبال می‌کنند.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های این مجموعه بزرگ یکی از مسؤولیت های اصلی آن را ساماندهی پیروان اهل بیت(ع) در دنیا عنوان و خاطرنشان کرد: امروز 140 کشور با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ارتباط هستند، همچنین ما با مجامع محلی و نمایندگان محلی و 800 نخبه اسلام شناس اهل بیتی در دنیا ارتباط داریم.

وی از فعالیت 6000 مبلغ بومی در جهان برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: این مسأله هم یک ابزاری است که این ارتباط برقرار شود، الحمدلله کارها خوب بوده و ما نیز تلاش های گسترده ای داشته ایم از جمله این که برخی از کتاب ها گاهی به 50 زبان چاپ شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: باید بتوانیم حرف مرجعیت شیعه ایران و نجف و البته اتحاد میان آنها را به دنیا برسانیم، چراکه برخی جریان ها در صدد اختلاف بین قم و نجف هستند، از این رو باید مراقب این دسیسه دشمن باشیم و حرف مرجعیت شیعه را به پیروان مکتب اهل بیت(ع) در دنیا که به نوعی از فقر فکری و فرهنگی رنج می برند با شکل های مختلف برسانیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
شیعیان هرگز فریب قومیتت گرایی را نمی خورند
1
0