۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۲۲۸۴۱
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد؛

سوگواره شعر امام حسن مجتبی با عنوان "حماسه صبر"

سوگواره شعر امام حسن مجتبی با عنوان
سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «حماسه صبر» با حضور آیت الله فاضل لنکرانی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «حماسه صبر» شب گذشته با حضور آیت الله فاضل لنکرانی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نجم الدین شریعتی مجری گری این مراسم را برعهده داشت و حجت الاسلام جواد محمدزمانی، مهدی جهاندار، سید حسن رستگار، سیدمحمد جواد شرافت، محمد میرزایی، سیدعلی نقیب، سید حمیدرضا برقعی و حاج مهدی رسولی در این مراسم به شعرخوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

آیت الله فاضل لنکرانی در این مراسم با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) تجلی خداوند هستند، خاطرنشان کرد: عظمت وجودی اهل بیت(ع) قابل مقایسه با هیچ چیزی در عالم نیست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه ما باید قدردان نعمت ولایت اهل بیت(ع) باشیم، تأکیدات پیامبر اکرم(ص) در زمینه ضرورت شناخت و معرفت معصومین(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ما در این جلسات تنها نباید به عزاداری بسنده کنیم، بلکه همواره باید سعی داشته باشیم تا نسبت به اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه بدون شناخت اهل بیت(ع) عاقبت به خیر نخواهیم شد، افزود: اگر کسی بخواهد در مسیر دین قرار بگیرد باید اهل بیت(ع) را بشناسد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ابعاد شخصیت نورانی امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد: بزرگترین ظلمی که به پیامبراکرم(ص)، اسلام، اهل بیت(ع) و بشریت شد این است که پس از پیامبر اکرم(ص) نگذاشتند حکومت در دستان با کفایت امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) باشد و همین موضوع منشأ همه فسادها و کشمکش ها در دنیا شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مقوله حکومت پیش از سیاسی بودن، یک مقوله معنوی و دینی است، گفت: بر اساس روایات اگر حکومت در اختیار ولی خدا قرار می گرفتند زمین و آسمان برکات خود را بروز می دادند؛ از همین جهت است که می گویند در دوران ظهور مهدوی که حکومت در اختیار امام زمان(عج) قرار می گیرد، زمن و آسمان درب برکات خود را می گشایند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات