۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۲۲۸۵۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

تنهایی ولایت از پیامدهای ضعف بصیرت سیاسی مردم است

تنهایی ولایت از پیامدهای ضعف بصیرت سیاسی مردم است
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تنهایی ولایت را از پیامدهای ضعف بصیرت سیاسی مردم دانست و گفت: تفکر جدایی دین از سیاست ساده لوحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در دانشگاه تهران، گفت: روایت است اگر کسی بر مظلومیت امام حسین(ع) اشک بریزد بهشت بر او واجب می شود؛ امام راحل می فرمایند: این قیمتی که برای اشک بر امام حسین(ع) بیان شده به خاطر آثار سیاسی است که این اشک دارد.

وی با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) انسان را مقرب درگاه الهی می کند، ادامه داد: کسانی که طالب معنویات هستند باید وارد عرصه سیاست شوند تا بتوانند بهره های کلان معنوی ببرند؛ متاسفانه امروز کمتر به بعد معنوی برخی فعالیت های سیاسی مانند شرکت در انتخابات توجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: برای مثال در اهمیت انتخاب درست در انتخابات چنین گفته نمی شود که شرکت در انتخابات و رای دادن به نامزد انتخاباتی اصلح ثوابش از صدقه دادن به فقیر بالاتر است چون با این عمل می توان ریشه فقر را در کشور نابود کرد؛ البته مراد از این سخن نفی کمک به فقیر نیست.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با استناد به روایتی مبنی بر اینکه در قیامت نزدیک ترین افراد به پیامبراکرم(ص) مدیرانی هستند که علاوه بر تقوا اهل عدالت بودند، ابراز کرد: انسان به همان اندازه که می تواند در عرصه سیاست معنویت کسب کند به همان مقدار می تواند از قرب الهی دور شود.

وی ادامه داد: برای مثال کسی که در عرصه سیاست سکوت بی جا دارد و از حق دفاع نمی کند و یا حرف ناروایی در عرصه سیاست می زند آیا می تواند نزد خداوند جایگاهی داشته باشد؟ یا اگر کسی اعتبار نظام و امت اسلامی را می شکند با کسی که اعتبار یک نفر را می شکند در یک جایگاه و مرتبه قرار دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: سالها پیش در دوران سازندگی چنین مطرح شد که اگر ماشین های ادارات و سازمان ها به مدیران فروخته شود مدیران خودشان از ماشین های گران قیمت‌شان مراقبت خواهند کرد و این امر باعث می شود هزینه جانبی سازمان و ادارات کاهش یابد و زمانی که خواستند این اقدام را عملیاتی کنند حقوق مدیران را افزایش و هزینه پرداختی را قسط بندی کردند! یعنی در جمهوری اسلامی این ماشین ها را از بیت المال به رایگان در اختیار مدیران قرار داد با این توجیه که مدیران از ماشین ها مراقبت کنند چون اگر برای سازمان باشد از آن مراقبت نخواهند کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بیان داشت: کسانی که با اربعین رفتار مثبت ندارند در اصل غرض خاص سیاسی برای تخریب اربعین دارند اما کسانی که با اربعین رفتار مثبت دارند بدون هیچ غرض سیاسی خاص ابن عمل مهم را به انجام می رساند.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلامی سراسر سیاسی است، ابراز کرد: افراد بسیاری تلاش می کنند تاریخ اسلام را غیر سیاسی جلوه دهند در حالی که همه نزاع ها و حوادث تاریخ اسلام سیاسی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت هرگز نباید از اخلاق و سیاست غفلت کند، عنوان کرد: اگر کسی علاوه بر دغدغه فردی خواستار سعادت جامعه باشد باید اهل اخلاق و سیاست باشد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه در انتخابات ابتدا باید شخصیت افراد مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود چه کسانی می توانند در عرصه سیاست نقش آفرین باشند، گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: من از دو گروه در امتم می ترسم نخست منافق زبان بلد و دیگر مومن مقدس نمای احمق؛ این دو اگر به هم برسند امبرمومنان ها خانه نشین می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر شیعیان در دوران امامان معصوم رجل سیاسی بودند و سیاست را درک می کردند به طور قطع ائمه اطهار(ع) علیه خلفای جور قیام می کردند، بیان کرد: اولیای الهی به خاطر ساده لوحی سیاسی برخی شیعیان قیام نمی کردند؛ کسانی می توانند همراه و هم پای امام علی(ع) باشند که بصیرت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اگر تقوا و سیاست باشد ضرورت فریاد زدن بر سر سیاسیون حس می شود؛ امروز اگر ما بخواهیم همین کتاب نهج البلاغه را معنا کنیم برخی می گویند چرا فحش می دهید در حالی که کلام امام علی(ع) است که می فرمایند: یا اشبه الناس، یعنی ای نامردها؛ ما امروز باید بدانیم مقصود امام از نامردها چه کسانی بودند و این نامردها چه خصوصیاتی داشتند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و اصولگرای اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
1
0