۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۸۵۶
مشاور سابق وزیر خارجه:

عشق به امام‌حسین(ع) طراحی‌ها علیه کنگره عظیم اربعین را ناکام می‌‌گذارد

عشق به امام‌حسین(ع) طراحی‌ها علیه کنگره عظیم اربعین را ناکام می‌‌گذارد
شیخ الاسلام با بیان اینکه اعتراضات در عراق برای تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین است، گفت: عشق به امام حسین(ع) طراحی دشمنان را ناکام می‌‌گذارد.

حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی درباره اعتراضات چند روز اخیر عراق گفت: عمده مشکلات فعلی در عراق به دلیل سیستم فاسدی است که آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته و پس از صدام در این کشور ایجاد کردند. 

وی افزود: روش آمریکایی‌ها برای فاسد کردن سیستم حکومتی و حاکمیتی استفاده شده در عراق پیش از این در افغانستان هم پیاده شده بود. 

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: توطئه استکبار برای برهم زدن امنیت عراق به دلیل در پیش بودن راهپیمایی اربعین، از قبل برنامه ریزی شده است و به همین دلیل آنها بنا دارند تا از خط مقاومت و محور مقاومت که به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است انتقام بگیرند. 

شیخ‌الاسلام افزود: دشمنان و استکبار جهانی از این فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی که راه آزادسازی قدس از کربلا می‌گذرد بسیار واهمه دارند. 

وی تصریح کرد: اربعین آماده کننده جهان اسلامی برای نابودی رژیم صهیونیستی بوده و حادثه‌ای تعیین‌کننده محسوب می‌شود. 

سفیر سابق کشورمان در سوریه با بیان اینکه زمانبندی آغاز اعتراضات در عراق برای تحت‌الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین است، گفت: عشق ملت عراق به اربعین امام حسین(ع) اجازه نخواهد داد که مخالفین بتوانند سوءاستفاده کنند

وی تصریح کرد: گروه‌ها و جریانات سیاسی حاضر در عراق علی‌رغم همه اختلافاتی که ممکن است با یکدیگر داشته باشند، اما در قضیه اربعین متفق‌القول هستند که باید به زائر امام حسین(ع) خدمت کرد و کنگره عظیم اربعین را گرامی داشت تا دشمنان اربعین را ناکام بگذارند.

شیخ‌الاسلام گفت: فساد در عراق وجود دارد، اما اعتراضات در این کشور قومی و مذهبی نیست. 

 کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه در راهپیمایی اربعین، شیعه و سنی در کنار یکدیگر و گرد اهل بیت جمع می‌شوند،‌ گفت: راه‌اندازی موکب‌های اهل سنت و حتی برخی دیگر از ادیان غیراسلامی نشان‌دهنده ظلم‌ستیزی مشترک پیروان ادیان و برگرفته از پیام اربعین است.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات