۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۲۲۸۵۹
با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور؛

ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری افتتاح شد
ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این ساختمان، خانم ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، خانم داوودی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، معاونان و مدیران مدارس علمیه خواهران استان حضور داشتند.

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید این مدیریت در سال ۹۲، پس از واگذاری زمینی به متراژ ۸۵۰۰ متر مربع از سوی مسکن و شهرسازی به بهای تمام شده کلید خورد، اظهار کرد: این متراژ زمین برای احداث یک مجتمع حوزوی بزرگ ویژه حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع حوزوی شامل چهار پروژه ساختمانی است، افزود: در این مجتمع حوزوی، احداث ساختمان‌های مدیریت، مؤسسه آموزش عالی، مدرسه ۴۰۰ نفری فاطمه الزهرا (س) شهرکرد و مسجد و حسینیه دیده شده است که به مرور و به ترتیب با تخصیص بودجه به بهره برداری خواهند رسید.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر از این مجتمع بزرگ حوزوی، ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان به صورت کامل تکمیل و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: ساختمان جدید مدیریت این استان با زیربنای ۸۵۰ متر و در سه طبقه، با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی توسعه زیرساخت‌های مدارس علمیه خواهران در این استان را از ضرورت‌ها دانست و افزود: رویکرد مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در احداث ساختمان‌های جدید مدارس علمیه مناطق این است که اگر مؤسس و اعضای هیأت امنا بتوانند زمینی با متراژ حداقل ۲ هزارمتربع در اختیار کامل حوزه قرار دهند، بلافاصله بودجه آن تصویب و مراحل ساخت آن کلید خواهد خورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به سایر پروژه‌های عمرانی این مدیریت نیز خاطرنشان کرد: ۴ مدرسه علمیه خواهران این استان که جزء مدارس باسابقه هستند، وضعیت مناسبی دارند و این درحالی است که مدارس علمیه خواهران تازه تأسیس این استان از نظر ساختمان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برند؛ به همین دلیل احداث ساختمان برای آن‌ها در اولویت برنامه‌های عمرانی قرار گرفته است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات