۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۲۸۶۴

تسلیت آیت الله رمضانی در پی در گذشت حجت الاسلام خلیل ساحوری

تسلیت آیت الله رمضانی در پی در گذشت حجت الاسلام خلیل ساحوری
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی، درگذشت شیخ خلیل ساحوری متفکر شیعه شلیلیایی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «خلیل ساحوری»، متفکر مستبصر شیلیایی و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دبیرکل این مجمع پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام آیت الله «رضا رمضانی» به شرح زیر است:

بسم ‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم

﴿ الَّذینَ امَنوُا وَهاجَرُوا وَجاهَدُوا فی سَبیلِ اللّه‌ِ بِاَمْوالِهِمْ وَاَنْفُسِهِمْ اَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللّه‌ِ وَاوُلئِکَ هُمُ الْفائِزُون؛
آنها كه ايمان آوردند و هجرت كردند، و با اموال و جانهايشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است؛
و آنها پيروز و رستگارند ﴾
(سوره مبارکه توبه، آیه ۱۳)

روح جستجوگر مهاجر فی سبیل‌ الله، روحانی وارسته و عضو شیلیایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) «جناب حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ خلیل ساحوری» پس از تحمل رنج های فراوان، به عالم باقی عروج کرد و در جوار رحمت حق آرامش یافت.

آن فقید سعید که از مسیحیت به اسلام مشرّف شد و سپس گمشده خود را در مکتب اهل بیت(ع) پیدا کرد، مصداق بارزی از مجاهدانی بود که برای عقیده خود هجرت کردند؛ و در راه حفظ ایمان خود، مشکلات طاقت فرسا را بر خویش هموار نمودند؛ و سرانجام به فوز رستگاری نائل آمدند.

گرچه همه ما امید داشتیم که شیخ خلیل ساحوری با رهایی از بیماری، بتواند جامعه بزرگ مسلمانان آمریکای لاتین را همچنان از فیض وجودی خود بهره مند سازد، اما در برابر قضا و قدر الهی تسلیم و بدان راضی هستیم.

از سوی خود و اعضای مجمع، این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و همه محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در آمریكای لاتین ــ بویژه همسر مکرمه و برادر ارجمند این عزیز از دست رفته ــ تسلیت عرض نموده، از درگاه الهی برای آنان صبر و اجر و برای آن فقید، حشر با اولیاء طاهرینش(ع) را مسألت می نمایم./1324/ج

 

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
بیماری ایشان چی بوده ؟
1
0