۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۲۲۸۸۰
در نشست خبری؛

برنامه‌های ستاد خادمان افتخاری حرم سیدالشهدا در ایام اربعین تشریح شد

برنامه‌های ستاد خادمان افتخاری حرم سیدالشهدا در ایام اربعین تشریح شد
سرکشیکیان به تشریح برنامه‌های ستاد خادمان افتخاری حرم سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین پرداخت و از اعزام ۱۰۰۰ نفر خادم مسلط به زبان های مختلف به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احسان سرکشیکیان دبیر اجرایی ستاد سخاء الحسین(ع)، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های ستاد خادمان افتخاری حرم مطهر سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین پرداخت و گفت: شوق زیارت عتبات عالیات از قدیم الایام در میان شیعیان بوده و ایرانیان زیارت حرم سیدالشهدا را در اولویت خویش قرار می‌داند و برای رفتن به زیارت ایشان جان، سر، دست و پا و مال خویش را فدا می‌کردند.

سرکشیکیان با بیان این که شیعیان زیارت عتبات را سبب زنده نگه داشتن مذهب تشیع می‌دانند؛ گفت: امروز به برکت خون شهدا راه کربلا برای عاشقان و دلباختگان امام حسین(ع) باز شده است و در سالیان اخیر مردمان ایران از پیاده‌روی اربعین استقبال زیادی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات در عتبات عالیات برای زائران غیر بومی وجود دارد، ابراز کرد: در حرم سیدالشهدا(ع) برای زائران غیر بومی مشکلاتی در مسیریابی و راهنمایی آن‌ها وجود داشت، بنابراین حضور خادمان مسلط به زبان‌های دیگر همچون فارسی، عربی، اردو و هندی در این حرم ضرورتی دو چندان دارد.

دبیر اجرایی ستاد سخاء الحسین(ع) بیان کرد: مسؤولان هیأت ثارالله با مدیران عتبات عالیات وارد مذاکره شدند و آنان نیز به وجود چنین مشکلاتی برای زائران اذعان داشتند؛ از این رو مسؤولان این هیأت تصمیم گرفته‌اند که خادمانی آشنا به زبان را آموزش دهند و آن‌ها را در ایام اربعین به کربلا اعزام کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به خادمان ستاد سخاء الحسین(ع) تأسیس شده است، گفت: برای این خادمان کلاس‌هایی همچون زبان عربی، آشنایی با فرهنگ سیاسی و فرهنگ مردم عراق به صورت فشرده در طول یک ماه برگزار شده است.

سرکشیکیان بیان کرد: سه سال پیش 250 خادم و سال گذشته 500 خادم در ایام اربعین برای راهنمایی زائران غیر بومی راهی کربلا شدند و امسال نیز 3000 نفر برای خادمی حرم سیدالشهدا(ع) ثبت نام کرده‌اند که 1000 نفر از آنان گزینش شده‌اند.

دبیر اجرایی ستاد سخاء الحسین(ع) ابراز کرد: همایش خادمان در 5 محرم در مدرسه امام کاظم(ع) با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور علما و مسؤولان استانی برگزار شده است.

سرکشیکیان ابراز کرد: کاروان سخاء الحسین(ع) روز سه شنبه 16 مهرماه امسال از قم به سوی کربلا حرکت می‌کند و از یازدهم صفر تا بیست و یکم صفر در رواق‌ها، کفشداری‌های مفقودین و تنظیف حرم سیدالشهدا فعالیت خواهند کرد./998/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
میثم صدیقیان
ارسال نظرات