۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۲۲۸۹۸
بهادری جهرمی:

نیازمند کمک علمی حوزه برای هدایت گری درست وکلا و کارشناسان هستیم

نیازمند کمک علمی حوزه برای هدایت گری درست وکلا و کارشناسان هستیم
بهادری جهرمی با بیان اینکه تحول در دستگاه قضایی مستلزم ورود علما و حوزه های علمیه در این عرصه است، گفت: نیازمند کمک علمی حوزه برای هدایت گری درست وکلا و کارشناسان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی بهادری جهرمی رییس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ظهر امروز در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به سابقه تاریخی کانون وکلا، گفت: با گذر زمان احساس شد که کانون وکلا نمی تواند همه نیازهایی که در امور حقوقی و مشاوره ای وجود دارد را پاسخ بگویند، از این رو انجمن وکلا و مشاوران قوه قضاییه تشکیل شد.

وی ادامه داد: از آنجا که جهت مسیر کانون های وکلا به گونه ای است که تنها از موکلان خود دفاع می کنند، وکلای فعلی نمی توانند کمک کار قاضی در بحث رسیدگی به دعاوی و حصول عدالت و حقیقت باشند، از این رو مرکز وکلا و مشاوران تأسیس شد تا خودش وکلا و کارشناسانی تربیت کند که کمک کار قاضی باشند.

بهاری جهرمی خاطرنشان کرد: مردم در مسیر تحقق عدالت تنها دستگاه قضایی را می شناسند و به زوایای مختلف کار توجهی ندارند، در حالی که گاهی در یک پرونده نقش وکیل و یا یک کارشناس با مسیری که برای پرونده طراحی می کند، ممکن است بسیار بیشتر از قاضی باشد.

رییس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تأکید کرد: اگر مسیری که برای پرونده توسط وکلا و یا کارشناسان طراحی می شود بر اساس عدالت و حقیقت باشد، قاضی به آسانی می تواند حقیقت را کشف کند؛ از سوی دیگر اگر این مسیر خلاف واقع و حقیقت باشد قاضی به اشتباه افتاده و حکم نادرست صادر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تحول در دستگاه قضایی مستلزم ورود علما و حوزه های علمیه در این عرصه است، ابراز داشت: امروز در زمینه مبانی فقهی و همچنین آداب و اخلاق مباحث مربوط به مباحث وکالت، قضاوت و کارشناسی نیازمند نظرات کارشناسان و متخصصان حوزوی هستیم.

بهادری جهرمی اضافه کرد: به عنوان مثال ما برای احراز صلاحیت وکلای خود نیازمند یک سری معیارها و ملاک ها هستیم و این معیارها را باید حوزه برای ما تبیین کند؛ ما برای اخلاق وکالت و کارشناسی موفق نبوده ایم و حوزه باید استادانی که در این زمینه کار کرده باشند در اختیار ما قرار دهد.

وی با بیان اینکه نیازمند کمک علمی حوزه برای هدایت گری درست وکلا و کارشناسان هستیم، خاطرنشان کرد: مسیر حرکت وکلا و کارشناسان باید مسیر دفاع از حق و کشف عدالت باشد؛ امروز حدود 110 هزار وکیل و کارشناس رسمی در قوه قضاییه داریم و اگر بتوانیم مسیر درست و صحیحی پیش رویشان قرار دهیم بدون شک کار قضات آسانتر شده و به تحقق عدالت در همه ابعاد جامعه نزدیکتر خواهیم شد./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
حسین ثالث موید
ارسال نظرات