۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۲۹۰۶

آمادگی مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر برای اسکان زائران اربعین

آمادگی مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر برای اسکان زائران اربعین
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) خرمشهر گفت: طلاب و خانواده هایشان که قصد زیارت اربعین را دارند، تا مدت زمان عزیمت به کربلا در مدرسه اسکان خواهند داشت.
حجت الاسلام رضا حیدری، مدیر مدرسه امام صادق (ع) خرمشهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اعزام ۱۳ تا ۱۵ طلبه مدرسه به سوی مرز شلمچه برای فعالیت‌های تبلیغی خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ موکب از فلکه مقاومت تا نقطه صفر مرزی در شلمچه برپا است با این حال اقامه نماز، پاسخگویی به مسائل شرعی و آداب زیارت در آن‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته؛ ازاین رو با موکب داران جلسه‌ای برگزار کردیم.

مدیر مدرسه امام صادق (ع) خرمشهر، پیرامون خروجی جلسه با موکب داران اظهار داشت: بنا بر ادغام چندین موکب با یکدیگر است تا از این طریق مبلغان قادر به اقامه نماز‌های یومیه به صورت جماعت و پاسخگویی به مسائل اعتقادی باشند ضمن اینکه از موکب داران خواستار قرار دادن میز و صندلی در جلوی درب مواکب شدیم تا طلاب از این طریق به احکام شرعی، شبهات مطرح شده درباره زیارت، آداب زیارت و مشاوره‌های فردی بپردازند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استقرار مبلغان همزمان با افزایش زائران در مرز شلمچه صورت می‌گیرد، عنوان داشت: طلاب و خانواده هایشان که قصد زیارت اربعین را دارند، تا مدت زمان عزیمت به کربلا می‌توانند در غرفه‌های تعیین شده برای زوار اسکان یابند و وسایل نقلیه را نیز در پارکینگ مشخص شده مدرسه قرار دهند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه بسیاری از زائران از سوی مدرسه تا مرز شلمچه بدرقه خواهند شد، بیان داشت: زائرانی که از زیارت نیز باز می‌گردند چه طلبه و چه غیرطلبه در مدرسه علمیه مستقر می‌شوند ضمن اینکه درب خانه‌های طلاب نیز به روی زائران باز است.

وی گفت: از طلاب و روحانیت منبری مدرسه خواستیم تا در سخنرانی هایشان افزون بر تبیین جایگاه زیارت اربعین از عموم مردم استقبال از زائران را بخواهند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات