۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۲۲۹۳۱
حجت الاسلام سیدیان:

رشد علمی، اخلاقی و معنوی طلبه لازمه انجام رسالت طلبگی است

رشد علمی، اخلاقی و معنوی طلبه لازمه انجام رسالت طلبگی است
مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم نورآباد به رسالت طلبه در حوزه علمیه و عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: موفقیت در این راستا نیازمند رشد علمی، اخلاقی و معنوی است.

حجت الاسلام فرزاد سیدیان، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برگزاری دوره های مباحثه و مطالعه امری ضروری برای نشاط علمی بین طلاب است.

وی افزود: امروز در مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم نسبت به سال گذشته می توان گفت که شور و نشاط علمی بین طلبه ها بیشتر شده و توجه بیشتری به مباحثه و مطالعه داده می شود.

حجت الاسلام سیدیان به برگزاری برنامه های تهذیبی در مدرسه علمیه برادران نورآباد اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه در ایجاد رشد اخلاقی و معنوی طلاب مهم است و برنامه های اخلاقی و معنوی مختلفی برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: وجود امکانات ورزشی، سالن و اجرای برنامه های ورزشی از دیگر ضروریاتی است که در مدارس علمیه باید مورد توجه قرار گیرد چراکه این مهم نیز لازمه ایجاد نشاط بین طلاب است.

مدیر مدرسه علمیه برادران نورآباد نشاط اخلاقی را زمینه ساز رشد علمی و معنوی خواند و گفت: نباید از این مهم غافل شد بلکه باید برنامه های اخلاقی و تفریحی با نشاطی برای طلاب در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: طلبه با توجه به رسالتی که بر دوش دارد باید در کسب علوم دینی و ارتقای اخلاق و معنویت گام های استواری بردارد، هر طلبه می تواند الگوی جوانان باشد بنا براین رشد علمی، اخلاقی و معنوی طلبه ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام سیدیان اذعان داشت: هر طلبه در کنار فراگیری علوم دینی نباید از مطالعه آزاد و مسائل تهذیبی نیز غافل شود، بلکه همواره باید رشد علمی و اخلاقی و معنوی توأم با یکدیگر باشد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات